Hoe komt het toch dat je soms zo onzeker kan worden door andere mensen?

heel vaak neem ik een beslissing, ( vooral wat betreft mijn gezin) voor mij gevoel een goede, maar als ik dan met andere mensen erover praat begin ik vaak te twijfelen..
en luister ik toch naar die ander, en ga ik toch vrij vaak tegen mij gevoel in.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Jij gaat er niet van uit dat je het weet, je blijft open staan voor het idee dat je het fout kan hebben. Dat maakt je kwetsbaar, maar ook sterk (want de meeste mensen durven dat niet). Helaas kunnen veel mensen niet met deze openheid omgaan, ze nemen de houding aan van 'ik weet'. Daardoor twijfel je.

Als iemand tegen je ingaat is het handig argumenten te vragen, ga deze argumenten onderzoeken en dan kun je kijken of de ander daadwerkelijk gelijk had. Er wordt zoveel zomaar gezegd, alsof het waar is, daar kun je echt moe van worden.

Onthoudt dat je sterk bent, omdat je open durft te staan voor andere ideeën. Neem het de anderen niet kwalijk dat ze dat niet kunnen maar weet het wel, en onderzoek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dat is dus gelijk het antwoord op je vraag.. het komt omdat je tegen je gevoel in gaat..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je verwacht dat die ander zekerder is dan jij, dan slaat het meteen toe... Kijk maar of het klopt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is het hele hoekje!!! Vertrouw op jezelf, je bent een volwassen persoon met eigen ideeen over goed en slecht. Zolang jij en je partner het eens zijn met de beslissing, trek je dan niets van andere aan!
(Zo, en nu ga ik mijn antwoord eens een paar maal teruglezen en zelf ter harte nemen hahaha).
Fantastisch toch?

Door meer informatie in te winnen (met meer mensen te praten) kun je een uiteindelijk een betere beslissing nemen. Het is logisch dat je hierdoor gaat twijfelen, want je eerder beslissing is genomen op basis van minder informatie en dus mogelijk niet meer de beste.

Je kunt dus een betere beslissing nemen nadat je hebt getwijfeld. Maar verander niet van mening alleen omdat iemand anders dat zegt. Weeg voors en tegens af en blijf bij je eerste besluit als dat de beste lijkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Luister naar jezelf. De beste raadgever is je intuitie.
Het eerste gevoel wat bij je opkomt is de beste beslissing.
Wat andere mensen denken of vinden is dan niet relevant meer.
Wees trouw aan jezelf.
Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Andere mensen kunnen heel zeker overkomen of heel stellig reageren.
Maar als jouw gevoel zegt, dat je beslissing goed is, vooral als het je eigen gezin betreft, dan moet je toch naar je eigen gevoel luisteren!! Als je dat vaker doet, zal blijken dat je eigen gevoel gelijk had en zul je meer zefvertrouwen ontwikkelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij neemt de beslissing voor jezelf probeer alleen naar je zelf te luisteren. Natuurlijk zullen andere mensen er een andere mening over hebben. Dat mag ook .Maar het is en blijft jou beslissing. Vraag je ook af waarom je die beslissing nam. Twijfel niet aan jezelf ,want daar lijkt het op.