Hoe krijg je mensen weer vrolijk?

Mijn vriendin is niet vrolijk en ze wil vrolijk worden, weet iemand iets wat ik haar kan smsen dat ze weer vrolijk wordt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (7)

sms is niet echt geschikt een uitje wel dus lekker stappen shoppen of zoiets
dat kan je wel via sms melden
11 jaar geleden
capthavoc
11 jaar geleden
pizza voor haar bestellen met een lekker ben en jerry ?? erbij ??
iemand die heel lang niet meer vrolijk is is natuurlijk heel wat anders dan een keer laten lachen of een uurtje lol hebben. Dat moet je dan zo vaak doen dat ze 'geneest'van haar depressie... Het feit dat ze vrolijk wil worden is al een heel groot pluspunt. Ze ziet het zelf. Er kan van alles gebeurt zijn, prive, werk, geld, het weer zelfs... maar ook leeftijd kan natuurlijk iets doen met de hormonen van een vrouw ( geen idee natuurlijk hoe oud ze is) maar ik zou haar dan aanraden dit voor te leggen bij haar huisarts. Deze zal dit zeer serieus nemen, En evt door te verwijzen naar een psycholoog. Ze zou zomaar depressief kunnen worden als ze in deze vicieuze cirkel blijft zitten.

Steun haar hierin en begeleid haar desnoods als ze de juiste tools weer heeft om te genieten en vrolijk te zijn. ( versterkt ook jullie vriendschap)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet gewoon even je humor gebruiken. Soms moet je dingen niet "lief" aan willen pakken. Mensen hebben gewoon humor nodig soms om uit een dipje te komen...

Dus nodig haar uit voor een frikandel-eet-wedstrijd ofzo...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je leef dag voor dag. Niemand heeft je de morgen beloofd. Ik zou zeggen geniet van het leven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat lief dat je haar wilt helpen. Ik ken deze situatie persoonlijk en daarom moet je haar niet smsen(of toch en daarna met haar iets leuks gaan doen,maar bellen, langskomen, uitstapjes maken, lachen om van alles en nog wat en ook om die vervelende dingen, lijkt moeilijk, je weet vast wel hoe je haar vroeger aan het lachen kan krijgen, gebruik dat weer, gewoon er zijn helpt al heel veel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ze wil weer vrolijk worden....

heel begrijpelijk, maar moet je haar nu geforceerd gaat entertainen ofzo?
vind het wel lief van je hoor, begrijp me niet verkeerd, maar wellicht dat ze bij zichzelf te rade kan gaan wat de oorzaak is van haar 'niet vrolijke bui'

er is niets mis met niet vrolijk zijn,en ken geen enkel mens wat enkel vrolijk is.

misschien is ze snel op te peppen door wat leuks te gaan doen (wat dat is zal je zelf het beste weten, wij kennen haar niet)
sommigen hebben er behoefte aan om te horen dat ze even niet moeten drammen, het los moeten laten en vervolgens over een ander onderwerp te praten.

kortom, lastig te zeggen maar het is ook niet jouw taak om als nar op te treden.
blijf gewoon jezelf, toon begrip voor haar minder vrolijke bui, breng het gesprek op een ander onderwerp, en in veel gevallen zal dit voldoende zijn.

uiteraard kan je smsen dat je de staatsloterij hebt gewonnen, je in je broek hebt gepoept omdat je een spontane aanval van diaree hebt maar niet naar huis kan om wat schoons aan te trekken en dat soort kolder.

er zijn vele pogingen die je kan wagen.
de vraag is maar of ze er blij wordt, of dat ze in een narrige bui zegt dat je niet zo achterlijk moet doen omdat je haar toch niet vrolijk kan maken.

(ik weet niet hoe hardnekkig en onrechtvaardig haar 'niet vrolijke bui' kan zijn, jij wel als het goed is)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vond het 2e of 3e antwoord hierboven (geen idee meer) nog het best: stuur haar een lief smsje dat je er voor haar bent, ze altijd kan bellen als ze wil kletsen en jullie snel, mits zij daar zin in heeft, iets leuks gaan doen om haar op te vrolijken.

Het beste gevoel wat je je vriendin kan geven op dit moment is het gevoel dat je er voor haar bent en ze op je kan rekenen!