ik heb mex griep gehad is het nodig om nu de 2e vaccinatie ook te halen?kan ik de mex griep nog een keer krijgen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Nee, je hoeft geen 2e prik te halen, want je lichaam heeft de afweerbouwstoffen tegen de mex. griep zelf aangemaakt. Maar overleg eerst met je huisarts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
En dit is door een medisch onderzoek bevestigd. En dit is niet 1 van de 199 á 200 andere griep virussen veroorzaakt. Dan ben je waarschijnlijk resistent tegen het Mexicaanse Griepvirus. Wilt niet zeggen dat je resistent bent tegen de andere griepvirussen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Op beide vragen is het antwoord nee. Een 2de vaccinatie hoef je niet te halen wanneer je zeker bent dat je de mexicaanse griep hebt gehad. Je lichaam heeft natuurlijke afweerstoffen opgebouwd en je lichaam kan zich nu prima tegen deze griep verweren. Bij een vaccinatie gebeurt dat op ongevver dezelfde manier. Doordat je gevaccineerd wordt met dode of verzwakte virussen maakt je lichaam antistoffen aan. Wanneer je niet zeker bent of het de mexicaanse griep was dan is het raadzaam de tweede griepprik wel te halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk een andere vraag hierover.

http://www.goeievraag.nl/vraag/nederland-keer-inenten-mex-griep.31319