wat scheelt er met mijn pols?

Gister begon ik een beetje pijn te krijgen aan mijn pols bij bepaalde bewegingen.
Ik kwam dan 's avonds thuis van mijn werk en mijn vriend heeft er een beetje flexiumzalf aangedaan en een verbandje om foute bewegingen te voorkomen.
Nu sta ik 's morgens op en alles is opgezwollen en ik heb nog meer pijn en niet meer alleen aan mijn pols, ook aan mijn duim.
Wat is er toch aan de hand?
ik krijg bijna niets meer gedaan met mijn hand.
Het is nog is mijn rechter ook en ik ben rechtshandig.
Herkent iemand dit?
het is toch geen verstuiking want dat voel je direct op het moment dat het gebeurt he?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Klinkt als overbelasting, en dat hoeft niet instant te gebeuren, maar kan ook na een hele lange periode van kleine, lichte bewegingen. Dan kun je een ontsteking in een gewricht of peeskapsel krijgen.
Ga e in elk geval effe mee naar de dokter, en houdt voor zover mogelijk volledig rust met die hand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
das inderdaad wat de dokter zei

Andere antwoorden (7)

Misschien heb je jezelf gestoten aan iets,en is het gaan ontsteken.
loop even je dag na,wat je allemaal hebt gedaan gisteren,misschien een verkeerde beweging gemaakt.
en gewoon even langs de dokter,effe kijken wat die zegt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zoiets gehad met mijn enkels. Voor naar de huisarts geweest (zou jij ook moeten doen!) die liet een bloedonderzoek doen om te controleren of ik misschien een ontsteking had. Dat bleek het uiteindelijk ook te zijn. Volgens de huisarts kan zo'n ontsteking veroorzaakt worden door een virusje dat je te pakken hebt gekregen.
Maar nogmaals: Ga er mee naar de huisarts, die kan uitsluiten waar het aan ligt.
(Ontsteking in de pols kan ook gevolg zijn van RSI, als dat de oorzaak is, moet je drastisch je computergebruik aanpassen...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien heb je een ganglion in je polsgewricht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het kan een peesontsteking zijn.
dit kan voorkomen als je veel dezelfde beweging met je polst maakt.
een peesontsteking kan ongeveer een maand duren voordat de pijn voorbij is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan hoop ik dat je fout zit!
Ik kan zelfs niet met de fiets rijden want ik kan niet remmen.
Ik kan niet meer pitsen met die hand
Als je iets gebroken hebt, kan het ook erg dik worden.
Langs de huisarts gaan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt vaak blessures oplopen zonder dat je je herinnert waardoor dit gekomen zou kunnen zijn.
Het kan verrekking zijn, een botbreukje, het kan een zwelling zijn t.g.v. stoten en in het vervelendste geval reuma.
Als de klachten blijven zou ik zeker naar de dokter gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan heel veel zijn, Maar een antwoordt hierop is niet te geven.
Het enige advies is, direct naar je huisarts gaan. !!