Ik kreeg gisteren een vaccinatie tegen Nieuwe Influenza A (H1N1), nu doet mijn arm pijn op de plaats van de injectie, is dat normaal?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Heel normaal. Net alsof iemand een harde stomp op je arm heeft gegeven. Gaat na 2 dagen weg. Hoe meer griepprikken je hebt gehad, hoe minder je dit hebt.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Bedankt, dan moet ik er misschien nog maar een paar halen.
AWM
14 jaar geleden
Volgende week mijn derde dit jaar, Vind ik wel welletjes zo :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat was gisteren mijn derde dit jaar en tevens mijn derde in de afgelopen 30 jaar. Ik heb natuurlijk genoeg andere prikken gehad, maar niet tegen influenza.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mja... ik weet dat dit flauw klinkt maar: Ze hebben een naald in je gestoken en je vol gespoten. Niet gek dat dat pijn kan doen... Het kan best zijn dat ze op een beetje ongelukkige plek gestoken hebben. Niet iedereen is even getalenteerd als het om prikken gaat. (voor bloed afnemen en infusen zetten oid hebben ziekenhuizen zelfs vaak een stel specialisten die hier bij uitstek goed in zijn)
AWM
14 jaar geleden
Roepi: er valt niet zo veel te mikken. De spier in bovenarm kun je zelfs als bijziende verpleegkundige niet missen ;)
Inderdaad heel iets anders dan een ader aanprikken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee inderdaad, bloedprikken kan echt lastige gevolgen hebben als je in plaats van een medicus of verple(e)ger/ster een slager treft, daar weet ik over mee te praten. De vraag was nu ook weer niet zo verschrikkelijk serieus bedoeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
idd; het ging me ook alleen om een vergelijking. En nee, die spier kan je moeilijk missen maar het is wel gemakkelijk om een verdwaalt adertje te raken. En dat is dan verder geen probleem maar een kleine bloeding zo voel je wel degelijk. Om maar een voorbeeld te noemen. Dat was meer mijn punt. En niet alle griep prikkers zijn even subtiel met het steken van naalden in mensen. Daar zitten ook slagers tussen hoor.....

Andere antwoorden (5)

Ja, dat is een van de bijverschijnselen, en het kan ook wat rood worden rond de prikplek.

Succes

Toegevoegd na 1 minuut:
Hoofdpijn; vermoeidheid; pijn, roodheid, zwelling of verharding op de injectieplaats; koorts; pijn in spieren of gewrichten

Toegevoegd na 2 minuten:
geen zorgen dus!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ervaringsdeskundige kan ik zeggen dat je arm inderdaad pijn kan doen. Ik had er een kleine dag last van.
Verder geen enkele bijwerking van de 1ste vaccinatie gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, de een heeft er meer last van dan de ander maar het kan absoluut geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk dat heb je bijna met elk prikje die je krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat is heeeel normaal ook kan het zijn dat je vandaag of morgen steen koud wordt, je voelt je niet ziek maar wel steen koud dat is met 1 of 2 dagen ook weer weg.
Dus kijk er niet raar van op