Is de ziekte van addison voor altijd?

Ik heb dus pas geleden gehoord dat ik dat heb. Verklaard bijna al mijn kwalen. Maar is het voor altijd?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Als je pas gehoord hebt, dat je dit hebt (ik ken de ziekte niet overigens) waarom heb je dat dan niet aan je arts gevraagd? Die kan je er denk ik meer over vertellen dan wij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk eens op :Kies Beter.nl,daar vind je veel informatie over deze ziekte.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Balen, sterkte!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ heervoldermort. Nou je zit daar je hoort dat. En pad later komen 100 vragen.

Het beste antwoord

Volgens Wikipedia is de ziekte van Addison niet te genezen, maar behandelen is wel mogelijk.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ziekte_van_Addison

Omdat de ziekte in Nederland maar zo weinig voorkomt is deze ook niet erg bekend.
Maar er is een online club, waar je veel informatie kunt vinden.
http://addison.clubs.nl/

Toegevoegd na 1 minuut:
De patiënt neemt meestal een- of tweemaal per dag cortisol-tabletten en indien nodig wordt ook het aldosteron wordt dagelijks aangevuld. Deze aanvulling is meestal gedurende het hele verdere leven nodig. De doses verschillen per patiënt. Speciale aandacht is nodig bij een operatie, ernstige infecties en bij zwangerschap. Raadpleeg een arts voor meer bijzonderheden.

http://www.medicinfo.nl/%7B2961ed31-7b7d-44b0-8abd-ac443495152d%7D
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, helaas zul je levenslang medicijnen moeten blijven gebruiken. Maar een troost is dat de levensverwachting zeer goed is.
Amadea