Is lipofilling een goed alternatief na siliconen verwijderen uit borsten?

Ik heb ruim 12 jaar siliconen implantaten bij medisch centrum scheveningen laten plaatsen vanwege dat ik na het geven van borstvoeding met lege theezakjes bleef zitten.. Sinds 4 jaar heb ik erg veel last van vermoeidheid (chronisch) en vaak last van gevoelige borsten. Heb laatst een MRI scan gehad en er waren kleine scheurtjes op de siliconen te zien. Nu stelde de plastische chirurg (van een ander ziekenhuis dan waar ik ooit geopereerd ben) voor om lipofilling te doen, omdat ik een soort van paniekstoornis ( dat denk ik) hierdoor heb ontwikkelt of het komt dat mijn lichaam van de protheses af wil dat ik last heb van die klachten. Ik vraag mij nu alleen af of het resultaat wel normaal kan worden of dat ik straks weer met lege theezakjes zit ( ik ben 1.68 en weeg 60 kg dus heb geen vet in overvloed). Verder bied de leverancier van eurosiliconen levenslange garantie(volgens de chirurg) bij scheurtjes etc., maar zouden ze ook i.p.v. de siliconen de lipofilling vergoeden? Ik ben bang dat ik straks met dezelfde klachten moet blijven rondlopen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Ik heb ong.2o jaar geleden siliconen implantaten gehad omdat ik vrijwel geen borsten had.
Toen kwam in het nieuws dat de implantaten konden lekken en gezondheidsklachten veroorzaken zoals moeheid en gewrichtsklachten.ik had grote angst want ik had ook erg last van die klachten,'s morgens was ik stijf als een vrouw van 80veel gewrichtspijn,hoofdpijn en altijd moe.
Ik heb ze laten verwijderen en niks anders laten plaatsen.
De klachten zijn in de loop van de tijd verdwenen en ik heb doordat de huid was opgerekt ook lege theezakjes.

leuk is het niet dat ik lege theezakjes heb en flink gebouwd van onder,veel problemen met kleding kopen en een badpak vinden lukt niet omdat de cups altijd veel te groot zijn maar dat weegt niet op tegen het feit dat ik geen klachten er meer van heb en ook niet de angst voor problemen met implantaten.
Ds mijn advies is als je bang bent voor klachten dan niks erin.