Hoe kom je de dag door als je niet geslapen hebt?

Ik hoor regelmatig dat mensen niet of weinig geslapen hebben, maar zij lijken die dag gewoon normaal te kunnen functioneren. Maar bij mij krimpt mijn concentratieboog tot die van een stuiterbal, voel al mijn botten, raak mijn evenwicht kwijt, mijn hoofd voelt als een betonblokje en als iemand boe tegen me roept heb ik zin om te huilen. Koffie maakt me alleen maar hyper, een plens ijskoud water maakt me chagrijnig, en een hete douche maakt dat ik eindelijk ga slapen.... op mijn fiets. Iemand tips?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (4)

Een keer niet slapen is niet zo erg, maar als je dat regelmatig doet zul je ziek worden, doordat je uitgeput raakt.
Gewoon regelmaat is het allerbeste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon slapen. Het lijkt me duidelijk dat je er niet tegen kunt, en dat lijkt me vervelend voor jezelf en je omgeving > als je het doet dan kun je proberen een zo stoïcijns (zie bron) mogelijke dag te ensceneren.
Als ik me na zo'n doorwaakte nacht blijf gedragen als een kasplant dan kan ik die verschijnselen uitstellen tot in het weekeind of verdeeld over een paar middagen/avonden.
Want incasseren zal je ze, de mens is hier niet op gebouwd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een nacht niet goed slaapt is dat niet zo heel erg wel als je dit maanden lang hebt.Dat jij je die dag niet goed voelt lijkt mij niet meer dan normaal.Jij kan er niet tegen probeer dan de dingen te doen die je echt moet doen en zeg dingen af.Neem wat druivensuiker of een aa tje of een red bull( neem ik zelf weleens als wij van een concert komen en ik moet nog terug rijden het helpt je net even over het dode punt heen te komen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon denken: morgen weer een dag. Dat doe ik ook en het werkt echt. Neem jezelf voor dat je de volgende dag het probleem oplost. En doe dat dan ook de volgende dag. Dat geeft vertrouwen voor het volgende probleem.