Als een familielid van je vriend/ vriendin een kind krijgt, wat is hun kind dan van jou? (zie uitleg)

Je hebt een vriend/ vriendin (niet getrouwd), deze heeft een familielid die een kind gekregen heeft. Wat is het kind van dat familielid van je vriend/ vriendin dan van jou?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.6K

Het beste antwoord

Als je niet getrouwd bent met je vriend/vriendin, heb je officieel geen familierelatie met diens familie. Dat betekent dat bijvoorbeeld een kind van zijn/haar broer of zus geen neefje of nichtje van je is. Maar als je en vaste relatie hebt, en je wordt daarmee beschouwd als familie, kun je natuurlijk wel afspreken dat je gezien wordt als een tante of oom. In dat geval kun je zeggen dat het een neefje of nichtje is, maar officieel ben je nog steeds geen familie. Dat kan best lastig zijn, bijvoorbeeld als je een vrije dag wilt vanwege huwelijk of het overlijden van een familielid. Als je ook geen officieel partnerschap bent aangegaan, heb je geen recht op zo'n dag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Niets. Het is gewoon het kind van een familielid van je vriend/vriendin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Officieel niets. Dus geen oom, tante, neef of nicht. Gevoelsmatig ligt het misschien wat anders. Mijn vriend en ik zijn niet getrouwd, mijn zus en haar vriend ook niet. Maar beide heren worden door het kind van de ander "oom" genoemd. Niks op tegen ook, vind ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit kind is een bekende van je. Hier is geen verdere titel voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mij is niet duidelijk of je een relatie hebt met die vriend/vriendin of niet. Je zegt alleen dat je niet getrouwd bent.

Als je wel een serieuze relatie hebt in de zin van samenwonen verandert mijns inziens de gang van zaken een beetje met vroeger omdat veel mensen samenwonen en niet getrouwd zijn of een geregistreerd partnerschap aan gaan. Heb je wel een relatie dan heet dat kind voor jou dus eigenlijk net zo als dat je wel een relatie hebt. Omdat je niet zegt wat voor familielid dat is wordt het lastiger. Is het de broer of zus van je vriend/vriendin met wie je een relatie hebt die een kind krijgt, dan is dat kind toch wel een beetje jouw neefje/nichtje. Als het verder weg is wordt het wat lastiger maar dat zeg je dus niet.

Als je geen relatie hebt of je woont (nog) niet samen dan heeft dat kind voor jou dus GEEN naam.