Een dag vóór de laatste pil (micrygynon 20) al ongesteld. Is de pil dan wel gewoon betrouwbaar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.3K

Antwoorden (1)

De pil is relatief betrouwbaar, waarom relatief?
Daar er diverse factoren zijn die de werking van de pil negatief kunnen beinvloeden.
Bijvoorbeeld uw lichamelijke gesteldheid.
Door ziekte, diarree of braken is er het risico dat de pil te snel het lichaam verlaat zonder dat deze is opgenomen.

Ook uw discipline voor wat betreft de inname speelt hierbij een rol, vergeten of vergeten en daarna de overgeslagen pil alsnog inslikken kan ook een nadelig effect hebben.

Ook uw gewicht speelt een rol, iemand van 50 kg heeft een lichtere pil dan iemand van 120 kg

Wat ook vergeten wordt is medicijn gebruik, verscheidene soorten medicijnen hebben een negatieve werking op de pil, natuurlijk gaat dat andersom ook op.

Als bronvermelding een stukje over de pil zelf.

Bloedingingen tijdens pilgebruik?

Bloedverlies tijdens pilgebruik komt vaker voor.
Afhankelijk van de hoeveelheid spreekt men van spotting of een doorbraakbloeding.
Dit heeft te maken met je eigen cyclus die soms door de pil heen breekt.
De pil wordt daardoor niet minder betrouwbaar,
maar het is wel lastig.
Als je dit vaker hebt, dan even naar de huisarts voor een andere pil.