Kun je met een MBO opleiding Sociaal cultureel werk ook stage lopen in het buitenland?

Het lijkt me super leuk om stage te lopen in het buitenland, is er iemand die een MBO opleiding SCW'er heeft gevolgd? en misschien ook weet of je stage kan lopen in het buitenland?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

ja, je kunt bij SCW stage lopen in het buitenland. Echter het verschilt per opleidingsinstituut of er contacten zijn met buitenlandse partijen en of er een speciaal potje is, waar je een financiële injectie uit kunt halen voor deze stage. als je stage gaat lopen in het buitenland heb je natuurlijk te maken met extra kosten voor jou als student.

als je het geen probleem vindt, om zelf contacten te leggen in het buitenland en er bovendien geen probleem mee hebt, om zelf een financiële bijdrage te leveren, dan is er veel mogelijk.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan ik ben zelf 2 x naar het buitenland geweest met die opleiding in Leeuwarden naar Spanje en de Canarische eilanden. In Spanje werkte ik 6 dagen in de week bij een organisatie genaamd keycamp op een camping als leidster van een kinderclub ook kreeg ik van hun een vergoeding van ongeveer 160 euro in de week en daarbij veel korting op de camping zelf. Informeer op school naar hun contacten en ga anders zelf in contact met een dergelijke organisatie wat de mogelijkheden zijn. Je hebt bijvoorbeeld dus keycamp, eurocamp. Je krijgt van tevoren een aantal trainingsdagen wat wel belangrijk is dat je goed Engels spreekt, motivatie hebt en niet vies bent van hard werken, 6 dagen in de week 12 uur per dag ongeveer. Succes ermee