Mag ik in Nederland bloed blijven geven ?

Ik ben al enkele jaren bloeddonor, en zou dat graag willen blijven doen zolang het kan.
Nu ga ik over enkele weken naar Duitsland emigreren, en natuurlijk kan ik daar ook bloed geven. Door de plek waar ik woon echter, blijft de Nederlandse bloedbank voor mij verreweg de best bereikbare. Mag ik dan toch in Nederland bloed blijven geven, ook al woon ik in het buitenland en ben ik ook via de Duitse Krankenkasse verzekerd voor ziektekosten ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit vind ik een goede vraag, ik ben erg geinteresseerd in het antwoord, maar kan je helaas niet helpen.
Veel plezier in Duitsland, ik heb er zelf 4 jaren met plezier gewoond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik woon er al bijna 4 jaar met veel plezier.
Volgens mij is er geen enkel probleem Margreet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Please, Taurus, ik kan overal tegen, maar noem me alsjeblieft geen Margreet. Waarom doen mensen dat toch altijd ?? Het is namelijk DE naam die men voor mij gebruikt als men 'Marleen' vergeten is. Zowel op internet ls IRL. MIsschien ga ik daar eens een vrag over stellen.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh,Sorry Marleen,ik ben zooooooooo slecht in namen,zal het niet meer doen

Het beste antwoord

Interessante vraag. Voor bloedgeven in Dld krijg je zelfs een vergoeding (iets van 15 EUR per keer). O het mag weet ik niet, maar ik kan me voorstellen dat de papier-rompslomp te groot is.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wellicht vind je hier meer:
http://bloedbank.nl/Sanquin-nl/sqn_donorstart_nl.nsf/All/Mag-Ik-Bloed-Geven-.html

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik denk wel dat het mag en als je ze een adreswijziging stuurt, merk je vanzelf of je nog een oproepkaart krijgt...

Toegevoegd na 5 minuten:
Zelfs dat kan online:
https://www.sanquin.nl/sanquin-nl/inter_form_donoren.nsf/FormAanm3!OpenForm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas, bij Sanquin was de eerste plek waar ik heb gekeken, maar daar zeggen ze niets over. Ik ga het de volgende keer natuurlijk wel daar vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of je stuurt ze een mailtje... ze hebben zelfs een online vragenformulier...

Andere antwoorden (1)

Ik denk van wel . . .

waarom niet?