Is het normaal dat mijn huid begint te branden als andere mensen me aanraken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat versta je onder branden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je bedoeld branden als in door vuur (pijnlijk) dan nee dat is niet normaal. Maar het kan zijn dat je de aanraking van iemands warme handen gewoon duidelijk voelt. Dat je erg bewust bent van een aanraking waardoor het lijkt te branden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je een onprettig gevoel als iemand je aanraakt ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je huid rood wordt, opzwelt, jeukt of pijnlijk is dan zou ik even een bezoekje brengen aan de huisarts.

Het beste antwoord

Nee. Dat is behoorlijk abnormaal. Bij gezonde mensen gebeurt dat bijvoorbeeld als ze brandnetels aanraken. Laat je onderzoeken door een arts!
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Alleen als je aangeraakt wordt door iemand waar je verliefd op bent.
Dat kan wel als branden voelen.

Maar een normale aanraking, een aai over je arm van je moeder, dat mag niet als branden voelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dat echt zo? :o
Als je aangeraakt wordt door iemand waar je verliefd op bent voelt dat branderig?
Amadea
12 jaar geleden
Eerder dat figuurlijk de vlammen uitslaan (en je gezicht rood wordt)....!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gelukkig
Als het een brandende pijn geeft van je huid als mensen je aanraken, is dat niet normaal nee. Ik weet niet of je dit overal hebt of bij en bepaald lichaamsdeel, maar zulke aanrakingspijn kan duiden op een probleem met de zenuwen. Het komt vaak voor bij syndromen die zenuwpijn veroorzaken, zoals bij aangezichtspijn bij een aanraking van het gezicht de aangezichtszenuw geprikkeld kan worden en enorme brandende of stekende pijn kan veroorzaken, of bij posttraumatische dystrofie een ledemaat dat al pijnlijk is, extreem veel pijn kan geven bij een simpele aanraking. Ook als er wat druk staat op een bepaalde zenuw of een licht beschadiging is waardoor een lichaamsdeel wat doof aanvoelt, kunnen soms verstoringen zijn van de pijn- of temperatuurswaarneming. Warm water kan dan ineens heel heet aanvoelen, en een aanraking kan dan prikkelende of brandende pijn veroorzaken.

Als je dit overal hebt, zou ik zo niet weten wat de oorzaak kan zijn. In beide gevallen geldt dat als je er veel last van hebt en/of het je hindert, het verstandig is om ermee naar je huisarts te gaan.