Waarom wrijven babies in hun ogen als ze moe zijn?En waarom doen de meeste volwassenen dat niet (meer)?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Dan gaan hun oogjes 'prikken' en kriebelen van de slaap (het zandmannetje komt dan langs), ze kunnen dan licht niet meer zo goed verdragen en hun oogleden worden zwaar. Wij volwassenen herkennen dit meteen als slaap, zo'n ukje niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Wij moe, wij naar bed.
Baby moe, baby duidelijk maken, baby kan zelf niet naar bed :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe dat nog steeds..
Mijn ogen gaan altijd branden als ik slaap krijg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Babies doen dat uit een reflex, prik uit hun ogen wrijven. Ik heb die reflex niet (meer), want als ik dat zou doen zou mijn make-up doorlopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is dus precies de reden dat ik geen make-up draag, omdat ik in m'n ogen wrijf, ook als ik moe ben;)
Dat is gewoo een reflex van moeheid.
Niet alleen baby's, maar ook sommige volwassenen hebben dat..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou ik zie het nog vaak genoeg. Als iemand écht moe is... Ik zelf ook. *Wrijft in z'n ogen*