Ik moet aan mijn meniscus geopereerd worden, doet dit pijn na de operatie? En moet ik daarna naar de fysio? En houd ik blijvende klachten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Ook ik ben geopereerd aan mijn meniscus. Mij is verteld dat ze een gescheurde meniscus op 2 manieren kunnen verhelpen.

1. Ze knippen een stukje weg -> makkelijk herstel zonder krukken.
2. Ze hechten het aan elkaar -> zwaarder herstel waarbij je je knie nog niet volledig mag belasten.

Bij mij was het 1e het geval. Maar het viel tegen. De pijn is niet zo erg dat je het niet kan verdragen, maar ik kon niet lopen zonder krukken ook omdat het heel erg stijf was.

Bij de controle in het ziekenhuis bleek dat ik mijn knie niet voldoende kon bewegen. Daarom heb ik een aantal weken fysiotherapie gehad.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat het bij iedereen anders kan uitvallen.

Wees niet bang voor de pijn, je krijgt natuurlijk pijnstillers. Hetgeen dat het meest vervelend is/ pijn kan doen is als je je been gaat strekken en er (te lang) op loopt. Neem daarom op tijd rust. Geef ook aan bij de controle of je wel of geen last meer hebt, dan kijkt de arts wat het beste voor je is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel, dit helpt echt ;)

Andere antwoorden (2)

Zelf heb ik 2 jaar jaar geleden mijn voorste kruisband afgescheurd en mijn meniscus ingescheurd.
Na de operatie had ik ook last van de meniscus, maar die pijn viel wel mee als je het vergelijkt met de de afgescheurde kruisband.

Het ligt er ook aan wat er met je meniscus is, die van mij was ligt ingescheurd, dus minder er en hebben ze het alleen schoongemaakt.
Als je nog fysiek vaak bezig bent is fysiotherapie het beste wat je kan gaan doen, ben je iemand die toch eigenlijk niet zoveel doet dus geen sport enzo dan hoeft het niet persee.

Van de meniscus kan je last blijven hebben dat verschilt per persoon en wat je doet bijvoorbeeld sporten.
Zelf heb ik er wel nog af en toe last van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het zelf ook gehad, geopereerd aan mijn meniscus. Het deed niet veel pijn alleen bouw alles rustig op! Na de operatie voelt het raar maar je knie doet geen pijn, alleen bij verleggen. Ga naar de fysio en begin niet te snel met sporten! Gooi bij jezelf echt de rem erop. Als je goed je oefeningen doet en je knie weer op kracht is houd je geen blijvende klachten. Waar je meniscus zat wordt opgevuld met littekenweefsel. Dus je hoeft geen blijvende klachten te houden. Ga naar de fysio!! (dit is mijn persoonlijke ervaring)