als een voorwerp de anus in wordt geduwd waar komt het dan terecht?

iemand vertelde me dat hij kon eten via zijn anus omdat het voedsel volgens hem uiteindelijk in zijn maag kwam.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.5K
Ritsuka
12 jaar geleden
heb je enig idee hoe lang de darm in totaal is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tijd om minder naar Southpark te kijken en meer huiswerk te maken.

Het beste antwoord

Andere antwoorden (2)

Als eerst in de endeldarm, daarna in de dikke darm en nog een paar darmen, en dan pas in de maag.
Wil je op die manier eten, moet je heel ver duwen (wat onmogelijk is gezien de afstand) wil je het in de maag krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat kan niet, het komt in de endeldarm, darmen maken een peristaltische beweging richting de anus, dat betekend dat het naar beneden gewerkt wordt.
In zeer zeldzame gevallen kan iemand bij een ernstige verstopping in de darmen, of als de darm gedraait zit, zodat er dus geen doorgang naar beneden is, ontlating braken.

Toegevoegd na 36 seconden:
* ontlasting
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt als een bus.
Lijkt me een heel sterk verhaal. ALS dit al kan, is dat bij iemand waarbij de afsluitende kleppen tussen de dunne en dikke darm en de verbinding tussen de maag en dunne darm kapot zijn, én de werking van de darmen serieus verstoord is. De kans dat dit allemaal tegelijk bij dezelfde persoon aan de hand zou zijn, acht ik nihil.

Normaal gesproken komt iets via je anus niet verder dan je endeldarm. Door de peristaltiek van darm wordt immers continu alles in de darm naar beneden gestuwd. Een arts die met een endoscopie via de anus naar binnen gaat, kan normaal gesproken ook niet in de dunne darm komen, omdat er een klepmechanisme is tussen de dunne en dikke darm. Die klep zorgt ervoor dat er alleen doorgang mogelijk is van de dunne naar de dikke darm, en niet andersom. De werking van die klep kan verstoord raken, maar dat is dus zeer zeker geen normale situatie. Ook het omhoog komen van darminhoud naar de maag is iets dat normaal gesproken alleen gebeurt bij een serieuze obstructie van de darm. Dat merk je omdat het braaksel dan naar ontlasting gaat ruiken, en dat is een zeer ernstige situatie. Eten via de anus en dan datgene wat je er aan de achterkant instopt, tot in je maag krijgen, is dus niet mogelijk.

Normaal gesproken komt alles wat je via je anus naar binnen duwt, er weer uit. Tenzij het gaat om dingen die oplossen in de darm, zoals vloeistoffen of zetpillen. Maar ook harde voorwerpen die bijvoorbeeld tijdens seksspel in de anus worden gebracht en die er niet meer uit willen, zullen er normaal gesproken met de ontlasting vanzelf weer uitkomen. In extreme situaties moeten voorwerpen wel eens door een arts verwijderd worden, maar die voorwerpen zitten dan in het rectum, dus vlak achter de sluitspier. Hoger komen ze niet, omdat de beweging van de darm juist de gehele inhoud continu richting anus duwt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zal in iedergeval geen voorwerpen in mijn anus duwen tijdens seksspelletjes, omdat dit naar mijn idee een beetje 'gay' is maar zo te zien ook gevaarlijk.
in iedergeval heel erg bedankt voor dit leerzame antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik duw er ook niets in Anthonyat, maar het ging om een illustratie bij mijn uitleg ;-). Het feit dat ook in dit soort situaties voorwerpen gewoon vlak achter de anus blijven zitten, en vaak ook vanzelf weer naar buiten komen, zet mijn uitleg kracht bij. Op zich zijn dit soort speeltjes trouwens niet gevaarlijk, hoewel overmatig rekken van de kringspier wel vervelende bijwerkingen kan hebben op de lange duur. Het is echter wél belangrijk om uitsluitend speeltjes te gebruiken die gemaakt zijn voor anaal gebruik: met een onderkant die niet naar binnen past. Overigens hoef je geen homo te zijn om dit prettig te vinden, bij zowel mannen als vrouwen is de anus een erogene zone. Maar dat is een ander verhaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke, ik vind het een niet zo lekkere gedachte dat er iets in de anus wordt geduwd voor een seksuele genot, maar ik zou dit onthouden en niet gay noemen ;)