Als je iets eet waarvan je waarschijnlijk aankomt(vb fastfood) na hoeveel tijd laat de weegschaal dit dan zien??

Dus stel, je eet om 20.00 uur fastfood, waar je normaal van aan komt (laten we daar vanuit gaan). Hoe laat zie je dan dit aankomen op de weegschaal?
Als hier geen antwoord op is, hoe weet men dan: daar kom ik niet van aan. ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K
Ritsuka
12 jaar geleden
Om blijvend 1 kilo aan te komen, zou je iets van 3000 kcal extra moeten eten op een dag (ongeveer)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je komt niet aan door een bepaald soort voedsel. Je komt als je meer calorieën eet dan dat je verbrand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Richardd..en hoe komen die calorieën binnen denk je..? Juist. Ritsuka, leuk weetje, wel erg veel hahaha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je stelt heel veel vragen over afvallen. Toen ik met een eetprobleem kampte, was dit typisch een vraag waar ik de hele dag mee bezig was. Ik maak me een beetje zorgen om je. Pas op alsjeblieft!
Ritsuka
12 jaar geleden
Ik weet het precieze getal niet meer, maar fit was het ongeveer.
1 keer te veel eten is helemaal niet erg, als je daarna een balansdag houdt (zie site voedingscentrum).
En natuurlijk niet te vaak doen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, maar maak je maar geen zorgen hoor :) Ik vroeg me dit af omdat je best vaak hoort: Ik kom niet aan van..(vb) friet. Ik vroeg me af hoe je dit dan kan weten, wanneer je dan op de weegschaal moet staan om te kijken of het ook echt zo is.
Toch bedankt voor je zorgen ;) Maar deze zijn niet nodig.
Ritsuka
12 jaar geleden
Ook al kom je niet aan van iets, dat is geen reden om alles maar te schranzen. Je komt alsnog voedingsstoffen tekort, zoals Amadea zegt, en je verhoogt de kans op te veel eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben overigens wél aan het afvallen :p Dus op zich is dit ook wel handig om te weten. Ritsuka, balansdag ken ik ja, dat pas ik daarna ook wel toe ;) Bedankt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lijkt mij logisch dat als je het al in je hand heb de weegschaal al omhoog gaat :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelfde reactie als net shoro2, in mijn vraag staat duidelijk ETEN en niet IN JE HAND hebben ;)

Het beste antwoord

Dat je aankomt nadat je iets gegeten hebt is duidelijk te zien op de weegschaal. Dat je BLIJVEND aankomt van iets dat je gegeten hebt kun je niet aflezen aan de weegschaal. Je lichaamsgewicht fluctueert tussen de maaltijden en ontlastingen en daarbuiten nog eens door ademhaling (uitdroging) en krachtsinspanning (stofwisseling). Hoeveel je aankomt van wat je -al dan niet systematisch- eet, kun je per geval niet wegen, maar wel inschatten (calorie-balans). Pas op lange termijn zou je een uitspraak kunnen doen door weging, wanneer je op lange termijn hetzelfde eet en leeft volgens hetzelfde schema.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke bedankt!!

Andere antwoorden (2)

Als je iets van 2kilo eet , dan laat de weegschaal dit gelijk zien.
Anders de volgende dag na een bezoekje aan de wc , zie je het gewicht dat je aangekomen bent.
Wel nieuwe gewicht - oude gewicht = aangekomen gewicht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, dus ik kan aannemen dat wanneer je binnen 24 uur geen verschil ziet, je gewoon niet aankomt van die voeding? (of het juist hebt gecompenseerd (sporten ed)) ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk het wel ja.
Meestal wordt het voedsel bij binnekomst en tijdens het verteren de stoffen gescheiden.
Bruikbare stoffen zelfs vet worden dan gebruikt of opgeslagen en de overige zullen via het darm kanaal naar buiten komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, bedankt!
Van één keer fastfood eten kom je niet aan. Daar zul je op je weegschaal niets van merken. Maar als je hoofdzakelijk fastfood zou eten, en geen normale groente maaltijden dan ga je dat zéker zien op de weegschaal. Hoe weet je dat: veel koolhydraten en verzadigde vetten naar binnen werken is slecht voor je lichaam. Het dijt uit en je gezondheid gaat achteruit. Want er zitten geen opbouwende voedingsstoffen in, je hebt vitamines, mineralen en dergelijke gewoon nodig. Wat je lichaam doet met al die ongezonde troep is het opslaan: in je vetlagen en in je aderen.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke :o Dat wist ik niet. Bedankt!