Kan je al antistoffen opbouwen tegen de mexicaanse griep?

Door met personen in contact te komen die al ziek zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Inderdaad, je bouwt antistoffen op als je met mensen die griep hebben in contact komt. Ook al is elke nieuwe griepgolf een nieuw 'soort' griep, je lichaam kan daar toch mee overweg. Zie onderstaande link om de werking van antistoffen in je lichaam te zien. Vrij technische uitleg misschien maar het komt er op neer dat je lichaam op elk soort stof een tegenstof (ofwel antistof) kan aanmaken.

Voor moeders wellicht ook mooi om te weten op onderstaande link is dat je je kinderen extra antistoffen mee kan geven door ze moedermelk te geven. Ook al laat je je kinderen al geen moedermelk meer drinken het kan dus nu toch wel heel gezond voor ze zijn! Lees maar eens :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo dacht ik er ook over, werk zelf in de gezondheidszorg en ben bijna nooit ziek! Mexicaanse griep tiert al welig rond, maar ik heb nergens last van.

Andere antwoorden (2)

Jazeker, mensen in Kigali zijn resistent aan het worden voor Aids... Aids is ook een virus en hele kleine aanrakingen steeds maken je weerstand groter en groter... Vele mensen worden niet ziek van het aids-virus door dit principe... Dus het kan heel goed...

Florence Nightingale werkte toch ook tussen de mensen die pest hadden, zij was ook immuun...

Dus het kan heel goed, juist door wel in kontakt te komen met mensen die eraan lijden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het griepvirus moet ons lichaam binnendringen, dus besmet raken, om antistoffen te kunnen aanmaken.
Sommige mensen hebben zo een grote weerstand, dat ze ondanks de besmetting met griep, er niet ziek van worden.
Deze mensen bouwen wel antistoffen op, maar kunnen anderen wel besmetten.
Daarom is griep ook niet te voorkomen.
Dus in contact komen met griep patienten, zonder dat het griepvirus ons lichaam binnen komt, bouwt geen weerstand op tegen de griep.