Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie O Wie wil mijn brilrecept omrekenen naar een recept voor varifocale lenzen?

Rechts -2,25 -0,75 as 145 add 1,5
Links -2,25 -0,75 as 35 add 1,5

Toegevoegd na 38 minuten:
De opticien wil dit niet doen!

Toegevoegd na 1 uur:
Ik wil mijn ogen niet opnieuw laten opmeten; de afwijkingen zijn bekend.
Ik wil alleen antwoord op de vraag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Elke opticien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou toch bij een (andere) opticiën je ogen laten meten en die rekent het dan zo voor je uit.
Een opticiën die dit niet wil, is jouw klandizie niet waard.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er valt weinig om te rekenen, de sterkte voor veraf en de additie voor het leesgedeelte staan al in het recept.
Bij bifocaal is het leesgedeelte een apart lensdeel, bij varifocaal verloopt de sterkte geleidelijk van de normale sterkte naar de sterkte van het leesdeel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De afstand van een lens tot het oog is één van de dingen die ook de sterkte mee bepalen. Omdat een lens OP het oog wordt gedragen en een brillenglas VOOR het oog, kan een lens een andere sterkte nodig hebben. Bovendien komen er bij lenzen nog heel wat andere zaken aan bod, zoals vorm en bolling van het oog, hoeveelheid traanvocht enzovoorts. Als je goed passende lenzen wilt hebben die precies de juiste sterkte hebben, zul je echt opnieuw naar de opticiën moeten voor een oogmeting.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraagsteller weet zeker van niet, die wil alleen een omrekening en denkt volgens mij dat wij allemaal helderziende opticiëns zijn ;-)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding