Voor zover ik heb kunnen opmaken uit alle informatie die er is gegeven rondom de griepprik, is de vaccinatie tot op heden nog altijd geheel vrijwillig.
Wanneer u zuiver op grond van leeftijd ingedeeld bent in een risicogroep, maar verder nog nooit klachten hebt gehad met uw gezondheid waardoor de griep voor u een ernstige bedreiging zou kunnen zijn, staat het u natuurlijk vrij de prik NIET te halen. Met natuurlijk de daaraan verbonden risico's de griep eventueel wel te krijgen, maar die is niet zwaarder of ernstiger dan een 'normale' griep.

Als u normaliter elk jaar en griepprik haalt, zou ik het nu ook adviseren, ook voor e mexicaanse griep. Wanneer u echter nog nooit een griepprik heeft gehaald, is er geen extra reden dat nu ineens wel te doen.

Voor alle zekerheid kunt u zich het beste bij de huisarts zo goed mogelijk laten informeren of voorlichten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is me nu wel duidelijk ik laat me dus niet inenten!

Andere antwoorden (8)

dat kan je bent daar zelf baas over...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk. Je bent niet verplicht te reageren op een oproep
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja natuurlijk... Fijn dat je een ander geluid laat horen hier...

Heel goed dat je dat niet doet, trouwens als iedereen dat doet, waarom zou je dan überhaupt nog dat doen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Niet iedereen doet dat. Dat weet je best.
Tuurlijk kan dat. Je belt diegene die je opgeroepen heeft en zegt dat je geen gebruik maakt van de oproep. En dan is het geregeld. Heb ik ook gedaan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor het is vrijwillig.

Volgens Darwin gaat het vanzelf over, dat mensen niet willen:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is je eigen lijf en niemand kan je dit verplichten. Het is een advies dus ben je nog steeds baas over je lichaam. Zou te gek voor woorden zijn als dit verplicht zou zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, natuurlijk! Je bent baas over je eigen lichaam.
Het gebeurt best vaak hoor, dat iemand niet geënt wil worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja hoor je kunt willen wat je wil en als jij vind dat je niet ingeent wil worden dan vind jij dat je niet ingeent wil worden.
Tenzij je handelingsonbekwaam bent dan kun je namelijk niets willen.