ik heb een implanon, maar ben toch ongesteld, kan ik zwanger worden?

Ik heb sinds een jaar een implanon en ben ongeveer elke 4 maanden ongesteld. Kan ik nu wel zwanger worden? Aangezien ik toch ongesteld word..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
18.7K

Het beste antwoord

"Na de beginperiode komt de bloeding nog af en toe op niet te voorspellen momenten of kan soms ook geheel wegblijven." Zie bron...

Niets om je zorgen over te maken dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit is een zg "doorbraakbloeding"" en heeft niets te maken met het afvoeren van baarmoedervoorbereidingen voor een zwangerschap, want die vindt niet plaats.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Implanon werkt met zoals het Mirenaspiraaltje, de 'mini-pil' en de prikpil met alleen progestagene hormonen, en geen oestrogene. Al deze methoden hebben met elkaar gemeen dat je onregelmatig bloedverlies kunt hebben. Met de combinatiepil is dit wat beter te 'sturen'. Maar de meeste vrouwen met een hormoonhoudend spiraaltje, met de prikpil óf met Implanon, hebben veel minder bloedverlies, veel minder vaak, of de menstruatie stopt helemaal.

In het verleden waren er wel relatief veel vrouwen die zwanger werden ondanks Implanon, daarbij bleek het staafje niet goed geplaatst te zijn. Daardoor heeft het en slechte naam gekregen. Niet erg terecht, want huisartsen en gynaecologen hebben geleerd van hun fouten, zorgen er tegenwoordig voor dat het staafje geplaatst wordt door iemand die hier ervaring mee heeft. In jouw geval heb je duidelijk geen normale cyclus, want dan zou je vaker ongesteld worden. Je wordt dus ook niet ongesteld, maar hebt een onttrekkingsbloeding. Je hoeft dan ook niet bang te zijn dat het staafje niet juist geplaatst is. Wat je hebt, is een normaal gevolg van de gekozen anticonceptiemethode.