hoe verandert het gedrag als iemand dronken is?

de vraag zegt al genoeg; wordt iemand dan juist volledig zichzelf, of wordt het juist een ander soort persoon?
Sommige zeggen wel dingen die ze eerder niet zullen zeggen als bijvoorbeeld een geheim ofzo..?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Dronkenschap ontstaat door een teveel aan alcohol en benevelt de geest.

Dit verschijnsel ontstaat doordat het gezonde verstand naar de achtergrond wordt gedrongen èn dat alle remmingen geleidelijk wegvallen.

Er wordt weleens beweerd dat alleen dronken mensen en kinderen de waarheid zeggen. En op een bepaalde wijze klopt dat ook wel.

Normaal gesproken houd je rekening met de gevoelens van anderen..maar dronken mensen vragen zich niet af of ze iemand al dan niet kwetsen.

Ik denk niet dat iemand door dronkenschap volkomen zichzelf wordt maar ik vermoed dat de dronkenschap het laagste in de mens een kans geeft omdat alle beschaving uit hem/haar weggegleden is.

Evenals de spieren is ook de geest onbestuurbaar geworden..

De mens is dan amper meer dan tot een dier geworden ofwel vervallen. Een dier die alles zegt wat er in hem/haar opkomt..zonder enige remming..

Dus kort samengevat: Naarmate de hoeveelheid alcohol in de lichaam toeneemt..vallen er meer en meer remmingen weg en verandert dus in toenemende mate het gedrag.

Nuchtere groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Iemand die dronken is, denkt niet helemaal goed meer na. Ook gaat door teveel alcoholgebruik een beetje de remming los. ( iemand krijgt meer lef omdat ie eigenlijk niet goed meer over de gevolgen nadenkt. Voor het gevoel denken dronken personen vaak dat ze helemaal niets mankeren en gewoon doen, terwijl anderen het als zeer vervelend kunnen ervaren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alcahol zorgt dat de remming weg is. Deze rem zorgt er normaal voor dat je eerst nadenkt voor je iets doen. Net als bij kleine kinderen.