Het is het beste om te poepen als je aandrang hebt.
12 jaar geleden
Het is beter om vaak te poepen. Beter voor ontlasting. Als je laat op houden moeten je spieren veel werken doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je moet moet je gaan, langer wachten kan verstopping en aambeien veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet gaan als je moet langer moet je niet wachten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je lang wacht, dan leer je je sluitspier aan om dicht te houden, terwijl de normale reactie hoort te zijn "opengaan"Dat heet paradoxaal sluitspiergedrag en kan leiden tot aambeien. Vooral chirurgen (die niet even tijdens de operatie kunnen gaan poepen) en mensen die veel onderweg zijn (geen WC in de buurt) zijn bekende risicogroepen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ophouden is slecht voor je . Bovendien kan het droger worden en zodoende pijnlijker als je dan toch naar de wc gaat. Je kan zelfs aambeien krijgen of een barstje/scheurtje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet je poep nooit ophouden op momenten dat je aandrang voelt en gewoon naar de WC kunt.
Poep die er te lang in zit, kan indikken, en dan moet je er zo'n scherpe harde dikke keutel uitpersen. Niet echt prettig voor je anus.

Bovendien is poep afval, je laat je vuilnisbak toch ook niet uitpuilen? Gaat de boel alleen maar stinken en rotten..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Ik leeg de vuilnisbak pas als er echt niets meer bij kan. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe ik ook regelmatig, met als gevolg dat ik me dan een breuk loop te sjouwen met een te volle en zware vuilniszak :) Denk dan altijd in mezelf: had ik dat ding maar eerder geleegd...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is wel het beste ja!
2x per dag je vrachtje lossen is een optimale situatie, echter er is zoveel druk vanuit de maatschappij, dat we ons die tijd niet gunnen en ook daar wennen we aan.
Maar probeer wel iedere dag te gaan en voldoende water drinken.
Ook daar gaat je lichaam er uiteindelijk aan wennen ( biologische klok)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2x? Serieus?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat zeggen de deskundigen, maar minstens 1x per dag, liefst in de ochtend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik meen me te herinneren dat dat individueel nog wel verschilt, en dat alles tussen 5 keer per dag en eens in de 5 dagen binnen het normale valt, MITS er geen klachten zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dat zou ik toch wel in zekere mate 'klachten' willen noemen, Etab.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jemig, 20 x, kan je wel blijven zitten zeg!
Gaan met die banaan :-) (sorry..)

Nee, serieus: zoals anderen ook al zeggen, ophouden van ontlasting is niet gezond. Als de ontlasting langer in het rectum zit, gaat het indikken en droger worden. Het wordt dan dus moeilijker om het eruit te krijgen, waardoor je harder moet persen, met alle risico's vandien (aambeien, maar bij hard persen kun je zeker op de lange duur ook last krijgen van verzakkingen, en je kunt er zelfs een buikwandbreuk mee veroorzaken of verergeren). Daarbij leren je sluitspieren zo niet goed dat ze zich behoren te ontspannen wanneer er aandrang is en je naar het toilet gaat, wat ook weer voor allerlei ellende kan zorgen.

Daarbij - en dat is nog níet genoemd - rekt je endeldarm uit als je het te lang ophoudt. Als het goed is, krijgen je hersenen een seintje van aandrang wanneer het rectum een bepaalde vulling heeft bereikt. Als je dat langdurig negeert, wordt het rectum dus voller en voller. Het kan zijn dat je daardoor op den duur dit signaal niet goed meer herkent, maar ook betekent dit dat het laatste stukje van je darm het aardig te verduren krijgt. Op lange termijn kan dit zelfs zo erg uitrekken, dat je helemaal je darm niet meer kunt legen zonder allerlei kunstgrepen, omdat een darm die zo is uitgerekt, niet meer goed kan samentrekken. Tel daarbij op de ingedikte ontlasting en een kringspier die op spanning staat, en je begrijpt dat chronisch ophoudgedrag kan zorgen voor soms hele ernstige obstipatieproblemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
molenaar
12 jaar geleden
Gaan met die banaan :-) whahah Geniaal hihi XD Die houden we erin (of eruit XD)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel ik denk dat je wel een beetje overdrijft met de gevaren . Hele beroepsgroepen moeten heel lang wachten met ontlasten . Meestal zonder gevolgen.
Als je veel vezels eet komt de aandrang toch wel. Het grote probleem is dat veel mensen te weinig vezels eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@GoldEnten: je hebt gelijk dat de meeste mensen niets zullen oplopen van het met enige regelmaat ophouden van hun ontlasting. Maar als de vraag is of je beter direct kunt gaan als je aandrang voelt, of het ophouden, dan is het antwoord dat je beter direct kunt gaan. Omdat je potentieel - in extreme gevallen - daar behoorlijke problemen mee kunt krijgen.
Als je moet ,dan moet je .
Je lichaam geeft het immers aan en ga dat niet negeren .

Het maakt mij niet meer uit waar ik ben ,ik ben die schaamte (want dat is het )inmiddels gelukkig voor bij .

de eigen plee ....ontlaad het beste .
met elke plee, ben ik tevree en zelfs dankbaar!!

hou het niet op wat er in komt moet er op zn tijd ook weer uit wbt restanten .