Wat kun je doen als de plastische chirurg weigert je te opereren?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De plastisch chirurg zal zwaarwegende redenen hebben om de ingreep te weigeren. Wellicht vindt hij het risico voor jouw gezondheid te groot. Als jij niet overtuigd bent van zijn motivatie om niet te opereren, zou je een second opinion bij een andere plastisch chirurg kunnen aanvragen. De tweede heeft misschien meer ervaring met de ingreep en ziet minder risico. Houd je wel rekening met jezelf? Veel succes!

Naar een andere op zoek gaan.

Een andere chirurg opzoeken. Een chirurg kan een goede reden hebben om je niet te willen opereren. Dat kan ook nog in zijn eigen vaardigheden en ervaring liggen. Maar ook in zijn inschatting op de kans voor complicaties (waar hij niet voor wil opdraaien vanwege medische klachten). Misschien heeft een andere chirurg er wel vertrouwen in, of gewoon een beter uitgerust ziekenhuis om complicaties op te vangen.

Je moet je eerst afvragen waarom hij het niet wil doen. Heeft het met leeftijd of kosten te maken, met risico misschien. Ik neem aan dat je het eerst met je huisarts hebt besproken. Neem nog eens contact met hem op en zeg wat je dwars zit. Je kunt vragen om een second opinion. Als dat niet lukt is er nog de privékliniek.

Ach ja, zie het als een complimentje als het gaat om een schoonheidsprobleempje....het is toch mooi te horen dat hetgeen wat jij als probleempje ziet door de arts als normaal of zelfs mooi beschouwd wordt, dat hij het niet nodig vind om er aan te verbouwen, of liever gezegd, dat hij het zonde vind om te doen. Je bent nog jong, wacht tot je volwassen bent en ga dan nog eens terug, dan kan je er even over nadenken of je dit wel wilt, dat zal de bedoeling van die arts ook zijn, tegen die tijd kijk je toch heel anders naar je lichaam dan nu misschien. Informeer anders even bij je huisarts of het terecht is dat die betreffende arts jouw probleem niet als noodzakelijk beschouwd en jouw verzoek heeft afgewezen. Toegevoegd na 8 uur: Je kan ook eens navragen bij een andere kliniek online. Ik heb hier een link naar een kliniek waar je de kosten kunt bekijken en de behandeling, en onderin kun je je vraag stellen waarom ze een dergelijke behandeling bij jou kunnen weigeren. http://www.medinova.com/behandelingen/plastische-chirurgie/voorhoofdslift/behandeling

Je afvragen WAAROM hij dat weigert, want dat zal in alle gevallen een goede reden hebben. Goede redenen zijn bijvoorbeeld je gezondheid (overgewicht, ondergewicht), abnormale of ongezonde eisen, stoornissen in het zelfbeeld die niet operatief op te lossen zijn (zoals BDD), en dergelijke. Een goede plastisch chrirurg zal bijvoorbeeld nooit zomaar een cosmetische operatie uitvoeren bij iemand van meer dan 150 kilo, een grietje van nauwelijks 40 kilo een KK-cup aanmeten of een volstrekt normale neus corrigeren of een intact been amputeren. Natuurlijk is er na lang zoeken altijd wel een slager te vinden (desnoods in het buitenland) die voor een paar rotcenten jouw leven en gezondheid best wel in de waagschaal wilt stellen hoor, maar neem van mij aan : een weigering te opereren door een plastisch chirurg moet je HEEL serieus nemen. Waarom zou iemand anders de kans om geld te verdienen laten lopen, dan dat hij het volstrekt niet verantwoord vindt ? Toegevoegd na 1 minuut: Zie ook alle afleveringen van de serie uit de link

Bronnen:
http://www.rtl.nl/gezondheid/theuglyfaceofbeauty/

Ik lees dat je 16 jaar bent,en als je dit voor je zelf vraagt kan ik mij voorstellen, wat je ook zou willen dat een plastisch chirurg op die leeftijd van jou, nog niet opereert Misschien als je ouder ben , ik zou zeggen geduld.

Als plastische chirurgen ieder meisje van 16, die ergens niet tevreden over was, zouden opereren....dan zouden er veel te weinig van die lui zijn. En als al die operaties dan ook nog vergoed zouden moeten worden door de algemene verzekeringen, zouden wij allemaal nog eens twee keer zoveel moeten betalen. Een troost: Ga sparen. Als je wat ouder bent en je kunt het zelf betalen is er vast wel een dokter te vinden die in jou wil snijden.

Hem vragen wat de reden daarvan is. Als het om jou zelf gaat en je 16 bent, kan het zijn dat je eerst uitgegroeid moet zijn voordat hij tot opereren zou kunnen overgaan.

Ik zou in ieder geval om een second opinion vragen. Wil die chirurg ook niet opereren dan kun je altijd nog naar het buitenland maar ik zou wel eerst heel goed nadenken over de motivering en waarom de chirurg(en) niet willen helpen. Het kan zijn dat zij de mening zijn toegedaan dat je eerder een psychisch probleem hebt i.p.v. een plastisch probleem of dat de voordelen van de operatie niet (voldoende) opwegen tegen de risico's (narcose bijvoorbeeld) en het te verwachten resultaat. Vaak maak je in een privé kliniek meer kans dan in een gewoon ziekenhuis. Je zult de ingreep zelf moeten betalen.

euhm... ik lees dat je wenkbrouwen?? vrijwel voor je ogen kunnen hangen, en in dat geval zou geen arts een operatie weigeren als je gezondheid het toestaat. dat jij gelijk je rimpels weg wil laten werken is alles behalve een medische oorzaak. dit zit dan ook niet in het ziekenfonds, maar er zijn wel artsen die je graag willen helpen (waarschijnlijk niet in nederland gezien je leeftijd, je zou de eerste niet zijn die het combineert met een vakantie 'verweggistan')

Naar een andere Plastisch chirurg gaan.

Zeker niet tegenin gaan, de arts zal zijn reden wel hebben om je niet te willen opereren. Ga daar nu écht niet koppig in zijn en laat er wat tijd overheen gaan om het te aanvaarden.

een andere zoeken

Die plastisch chirurg dankbaar zijn want die heeft wellicht een hele goeie reden om de door jou gevraagde operatie te weigeren. Je schrijft er niet bij welke operatie jij aangevraagd hebt doch er wordt tegenwoordig veel minder geweigerd dan vroeger dus er moet wel een aanvaardbare reden zijn voor deze weigering. Je kan uiteraard naar een andere chirurg stappen en hopen dat die het zo nauw niet neemt met bepaalde ethische voorschriften. Ik heb jouw profiel net bekeken en lees dat jij 16 jaar jong bent, misschien ben jij wel te jong om deze operatie zonder toestemming van jouw ouders te ondergaan? Er bestaat blijkbaar geen minimumleeftijd voor plastische chirurgie doch tot 16 jaar heb je wel de toestemming van beide ouders nodig en in vele gevallen trekken plastisch chirurgen die leeftijd op tot 18 in het belang van de patient. Jezelf aanvaarden zoals je bent lijkt mij op dit moment het mooiste geschenk dat jij jezelf kan geven want indien er wel degelijk iets 'mis' zou zijn met jou dan zou een plastisch chirurg jou wel degelijk willen behandelen. Sterkte!

Bronnen:
http://www.abc-clinic.nl/veelgestelde-vragen.html

Misschien een belangrijke reden dat jij nog op deze leeftijd in de groei bent, zou een belangrijk standpunt kunnen zijn. Afhankelijk wat je graag zou willen, maar vraag deze arts gewoon naar zijn mening en waarom hij daar zo over denkt. Zal jou een een hoop rust geven. Succes !!

Ligt er aan waar je voor geopereerd wou worden.

Je kan het zelf gaan proberen. Het is wel de goedkoopste manier. Stel je neus is wat krom. Je koopt bij Gamma twee klossen en een stalen klem en plaatst je neus er tussen. Daar loop je dan een week mee rond. Wedden dat die recht is als je hem erafhaald?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100