Wat kun je doen als de plastische chirurg weigert je te opereren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij kan ook nog gelijk hebben he... Misschien loop je een te groot gezondheidsrisico. Of zal het er niet zo mooi uit komen te zien als je nu denkt, en ziet hij dat al in. Heb je er met hem al uitgebreid over gepraat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh ik zie dat je even oud als ik bent... minderjarigheid kan voor sommige ingrepen ook een goede reden zijn om ze niet uit te voeren.
Ritsuka
12 jaar geleden
Plastisch of cosmetisch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is het verschil? Ik dacht dat het hetzelfde was.
Ritsuka
12 jaar geleden
Plastisch is bijvoorbeeld bij brandwonden, of littekencorrectie. Cosmrtisch is als bijvoorbeeld vind dat je neus scheef is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is cosmetisch (een voorhoofdslift)
Ritsuka
12 jaar geleden
Kun je dat liften dan? Hoe moet ik mij dit voorstellen en waarom zou het nodig zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou, dat zal ik jou is uitleggen;)
als ik mijn voorhoofd NIET aanspan, hangen mijn wenkbrauwen vrijwel over mijn ogen.
Ik moet dus eigenlijk altijd mijn voorhoofd aanspannen.
Het bewijs staat in mijn voorhoofd ''gegrifd.''
namelijk, fronsrimpels (OP MIJN 16e)
Ritsuka
12 jaar geleden
Ah, op die manier. Ik zou in elk geval flink sparen, het kost vast wel wat centen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je 16 bent zit je nog midden in de groei en verder zit je ook emotioneel nog in de groei. De chirurg zal je waarschijnlijk aanraden nog een paar jaar te wachten, misschien ziet het er dan heel anders uit of kijk je er heel anders tegenaan. En ja, dat kan echt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een beetje bijkomt met ouder worden, komt het misschien vanzelf in orde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fietsen

Het beste antwoord

De plastisch chirurg zal zwaarwegende redenen hebben om de ingreep te weigeren. Wellicht vindt hij het risico voor jouw gezondheid te groot. Als jij niet overtuigd bent van zijn motivatie om niet te opereren, zou je een second opinion bij een andere plastisch chirurg kunnen aanvragen. De tweede heeft misschien meer ervaring met de ingreep en ziet minder risico. Houd je wel rekening met jezelf? Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad: waarschijnlijk heeft hij een goede reden! Misschien zou je je kunnen afvragen of je echt wel een plastische ingreep wil? Als zelfs de plastisch chirurg weigert (en dus een mooi loon aan zich voorbij ziet gaan) zal hij daar wel een goede reden voor hebben. Heb je het überhaupt nodig?

Andere antwoorden (17)

Naar een andere op zoek gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1, wilde het zelf ook zeggen maar hij stond er al!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat valt niet uit de vraag op te halen, dus dan lijkt dit me een prima antwoord toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat klopt, maar als de VS is geweigerd en dat daarbij is verteld dat het niet medisch verantwoord is, zou een normaal menselijk brein toch wel tot de conclusie moeten komen dat het niets uit haalt. Of mag ik niet uit gaan van een normaal menselijk brein?
Een andere chirurg opzoeken.

Een chirurg kan een goede reden hebben om je niet te willen opereren. Dat kan ook nog in zijn eigen vaardigheden en ervaring liggen. Maar ook in zijn inschatting op de kans voor complicaties (waar hij niet voor wil opdraaien vanwege medische klachten).

Misschien heeft een andere chirurg er wel vertrouwen in, of gewoon een beter uitgerust ziekenhuis om complicaties op te vangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet je eerst afvragen waarom hij het niet wil doen. Heeft het met leeftijd of kosten te maken, met risico misschien.

Ik neem aan dat je het eerst met je huisarts hebt besproken. Neem nog eens contact met hem op en zeg wat je dwars zit.

Je kunt vragen om een second opinion.
Als dat niet lukt is er nog de privékliniek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ook een arts in een privékliniek kan patiënten weigeren hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat begrijp ik, daarom heb ik ook geadviseerd:
vraag je eerst af waarom hij het niet wil doen? Risico, leeftijd of kosten - als het verzekeringswerk is. Dan is er het advies om met de huisarts te gaan praten, waarop evt. 2nd opinion mogelijk is, en als laatste de privékliniek. Het is geen eenzijdig antwoord, zoals je ziet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Ach ja, zie het als een complimentje als het gaat om een schoonheidsprobleempje....het is toch mooi te horen dat hetgeen wat jij als probleempje ziet door de arts als normaal of zelfs mooi beschouwd wordt, dat hij het niet nodig vind om er aan te verbouwen, of liever gezegd, dat hij het zonde vind om te doen.

Je bent nog jong, wacht tot je volwassen bent en ga dan nog eens terug, dan kan je er even over nadenken of je dit wel wilt, dat zal de bedoeling van die arts ook zijn, tegen die tijd kijk je toch heel anders naar je lichaam dan nu misschien.

Informeer anders even bij je huisarts of het terecht is dat die betreffende arts jouw probleem niet als noodzakelijk beschouwd en jouw verzoek heeft afgewezen.

Toegevoegd na 8 uur:
Je kan ook eens navragen bij een andere kliniek online. Ik heb hier een link naar een kliniek waar je de kosten kunt bekijken en de behandeling, en onderin kun je je vraag stellen waarom ze een dergelijke behandeling bij jou kunnen weigeren.

http://www.medinova.com/behandelingen/plastische-chirurgie/voorhoofdslift/behandeling
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je afvragen WAAROM hij dat weigert, want dat zal in alle gevallen een goede reden hebben.

Goede redenen zijn bijvoorbeeld je gezondheid (overgewicht, ondergewicht), abnormale of ongezonde eisen, stoornissen in het zelfbeeld die niet operatief op te lossen zijn (zoals BDD), en dergelijke.

Een goede plastisch chrirurg zal bijvoorbeeld nooit zomaar een cosmetische operatie uitvoeren bij iemand van meer dan 150 kilo, een grietje van nauwelijks 40 kilo een KK-cup aanmeten of een volstrekt normale neus corrigeren of een intact been amputeren.

Natuurlijk is er na lang zoeken altijd wel een slager te vinden (desnoods in het buitenland) die voor een paar rotcenten jouw leven en gezondheid best wel in de waagschaal wilt stellen hoor, maar neem van mij aan : een weigering te opereren door een plastisch chirurg moet je HEEL serieus nemen. Waarom zou iemand anders de kans om geld te verdienen laten lopen, dan dat hij het volstrekt niet verantwoord vindt ?

Toegevoegd na 1 minuut:
Zie ook alle afleveringen van de serie uit de link
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Zie reacties op vraag, vraagsteller is 16 en wil voorhoofdslift.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat een rare min!!! +1
Ik lees dat je 16 jaar bent,en als je dit voor je zelf vraagt
kan ik mij voorstellen, wat je ook zou willen dat een plastisch chirurg op die leeftijd van jou, nog niet opereert
Misschien als je ouder ben , ik zou zeggen geduld.
12 jaar geleden
Als plastische chirurgen ieder meisje van 16, die ergens niet tevreden over was, zouden opereren....dan zouden er veel te weinig van die lui zijn.

En als al die operaties dan ook nog vergoed zouden moeten worden door de algemene verzekeringen,
zouden wij allemaal nog eens twee keer zoveel moeten betalen.

Een troost:
Ga sparen.
Als je wat ouder bent en je kunt het zelf betalen is er vast wel een dokter te vinden die in jou wil snijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Hem vragen wat de reden daarvan is.
Als het om jou zelf gaat en je 16 bent, kan het zijn dat je eerst uitgegroeid moet zijn voordat hij tot opereren zou kunnen overgaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou in ieder geval om een second opinion vragen. Wil die chirurg ook niet opereren dan kun je altijd nog naar het buitenland maar ik zou wel eerst heel goed nadenken over de motivering en waarom de chirurg(en) niet willen helpen. Het kan zijn dat zij de mening zijn toegedaan dat je eerder een psychisch probleem hebt i.p.v. een plastisch probleem of dat de voordelen van de operatie niet (voldoende) opwegen tegen de risico's (narcose bijvoorbeeld) en het te verwachten resultaat. Vaak maak je in een privé kliniek meer kans dan in een gewoon ziekenhuis. Je zult de ingreep zelf moeten betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
euhm...
ik lees dat je wenkbrouwen?? vrijwel voor je ogen kunnen hangen, en in dat geval zou geen arts een operatie weigeren als je gezondheid het toestaat.

dat jij gelijk je rimpels weg wil laten werken is alles behalve een medische oorzaak.
dit zit dan ook niet in het ziekenfonds, maar er zijn wel artsen die je graag willen helpen (waarschijnlijk niet in nederland gezien je leeftijd, je zou de eerste niet zijn die het combineert met een vakantie 'verweggistan')
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen al een plus door de leuke plaatjes. (en natuurlijk ook een goed antwoord)!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:))
dank je wel
Naar een andere Plastisch chirurg gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker niet tegenin gaan, de arts zal zijn reden wel hebben om je niet te willen opereren. Ga daar nu écht niet koppig in zijn en laat er wat tijd overheen gaan om het te aanvaarden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een andere zoeken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die plastisch chirurg dankbaar zijn want die heeft wellicht een hele goeie reden om de door jou gevraagde operatie te weigeren.

Je schrijft er niet bij welke operatie jij aangevraagd hebt doch er wordt tegenwoordig veel minder geweigerd dan vroeger dus er moet wel een aanvaardbare reden zijn voor deze weigering.

Je kan uiteraard naar een andere chirurg stappen en hopen dat die het zo nauw niet neemt met bepaalde ethische voorschriften.
Ik heb jouw profiel net bekeken en lees dat jij 16 jaar jong bent, misschien ben jij wel te jong om deze operatie zonder toestemming van jouw ouders te ondergaan?

Er bestaat blijkbaar geen minimumleeftijd voor plastische chirurgie doch tot 16 jaar heb je wel de toestemming van beide ouders nodig en in vele gevallen trekken plastisch chirurgen die leeftijd op tot 18 in het belang van de patient.

Jezelf aanvaarden zoals je bent lijkt mij op dit moment het mooiste geschenk dat jij jezelf kan geven want indien er wel degelijk iets 'mis' zou zijn met jou dan zou een plastisch chirurg jou wel degelijk willen behandelen.

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien een belangrijke reden dat jij nog op deze leeftijd in de groei bent, zou een belangrijk standpunt kunnen zijn. Afhankelijk wat je graag zou willen, maar vraag deze arts gewoon naar zijn mening en waarom hij daar zo over denkt. Zal jou een een hoop rust geven.

Succes !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt er aan waar je voor geopereerd wou worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan het zelf gaan proberen. Het is wel de goedkoopste manier. Stel je neus is wat krom. Je koopt bij Gamma twee klossen en een stalen klem en plaatst je neus er tussen. Daar loop je dan een week mee rond. Wedden dat die recht is als je hem erafhaald?