Wat zouden jullie willen doen tegen armoede in andere landen ik vind dat de andere mensen meer verdienen dan dit!?

ik vind dat de andere mensen meer verdienen dan dit!!!
we zouden ze moeten helpen ik wil wel eens weten wat voor ideen jullie hebben ik hoop dat een belangrijk iemand het leest en er misschien iets mee zou willen doen???

mensen sterven van de honger ze zouden een beter leven moeten lijden. ook qwa gezondheid wat wel vervelend is dat nederlandveel schulden heeft dus denk goed om je ontwoord dat hjet wel betaalbaaar is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
!!!
???
Ben je gefrustreerd? Daarnaast, leg je al direct een opinie neer door je mening erachter te zetten. Verder, wat heeft dit voor verrijking van kennis?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit deze reactie lijkt ook zoiets op te borrelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou ja zeg. +1

Het beste antwoord

Het oplossen van de armoede in de wereld is een enorm probeem. Toen er in de jaren 80 ,miljoenen waren opgehaad voor Afrika, zou je denken dat er wel wat goeds uit naar voren zou komen, maar er is eigenlijk weinig tot niets verandert.
Ook oorlogen zullen altijd blijven zorgen voor armoede en oorlogen zullen er altijd zijn en blijven, hier gaat namelijk (te)veel geld in om.
Om de armoede op te lossen zal er vanuit de regeringen van de landen waar de armoede heerst veel meer bereidwilligheid moeten zijn om er wat aan te doen.
Alle initiatieven op kleine schaal zijn nuttig, maar zullen het probleem nooit geheel uitbannen, het zijn de beroemde druppels op de gloeiend plaat, maar wel nodig!!
Al jaren wordt op verschillende niveaus geprobeert een oplossing te vinden voor dit probleem, maar verder als er veel geld inpompen komt men niet en omdat dit ook al jaren niet echt iets lijkt op te lossen is het volgens mij ook niet erg zinvol.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Iedereen zou bijvoorbeeld verplicht minimaal 1 week vrijwilligerswerk moeten doen. Verder zouden mensen iets gratis kunnen schenken vanuit hun beroep. Ikea kan gratis showroom meubels opsturen, een kaasboer kaas, een schoenenwinkel schoenen, een sporter een sponsorloop enzovoorts...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om mensen in ontwikkelingslanden te helpen zou hun economie gezonder moeten worden. Het enige wat naar mijn mening kan helpen is de tolmuren voor hen te verlagen (voor bepaalde producten).
Meer directe hulp heeft, hoe goed bedoeld ook, vaak een negatief effect en komt meestal bij de verkeerde mensen terecht, die er dan weer wapens voor kopen waarmee zij de doelgroep vaak nog meer mee onderdrukken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat heel veel mensen al een steentje bijdragen d.m.v. collecte, inzameling van kerken. Zelf steun ik iemand die 1 of 2 keer per jaar met een aantal mensen naar de Philipijnen gaan en daar hun verlof dagen voor sparen, de reis zelf bekostigen bij mensen daar in huis gaan en geven hier een vergoeding voor. Daar bouwen ze huizen voor de mensen, knappen scholen op, en helpen overal waar hulp nodig is. Dit doel steun ik d.m.v. donatie, en ze hebben al veel mensen blij gemaakt. Van hem weet ik ook dat iedere euro eerlijk dus goed terecht komt.

Er zijn op het moment veel mensen werkloos en willen waarschijnlijk best helpen als de reis vergoed zou worden, met behoud van uitkering. Dit alles op vrijwillige basis, vrijgesteld worden van sollicitatieplicht. De 1 zal groene vingers hebben, de ander kan bouwen, gezondheidszorg en zo is iedere hulp welkom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De handen ineen, de schuldenlast kwijtschelden en het algemene besef dat het sterfen van van mensen omwille van een paar euro's voor medicatie of voeding niet kan. ditzelfde hebben we kunnen bereiken met de apartheid. het is de allerhoogste tijd dat de balans de andere kant uitslaat.

je kan je zelf inzetten: http://www.een.nl/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik geef eerlijk toe dat ik nauwelijks iets geef.
Weet je waarom?
Omdat de regering heel veel geld achterhoud.
Die pakt alles bijna af.
Dus gaat mijn geld naar iemand die het niet kwijt kan omdat ie teveel heeft!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om de armoe op te lossen zou je de mensen ter plekke ook duidelijk moeten maken dat ze ook zelf mee zouden moeten werken.
Als voorbeeld noem ik Zimbabwe. Het land was ooit de graanschuur van Afrika. Een welvarend land. Veel boerderijen waren in bezit van Engelsen, die zorgden voor een goede oogst. Toen kwam er een zeker Mugabe op het idee dat de boerderijen voor de eigen bevolking zou moeten zijn, de engelsen moesten eruit. Vele boerderijen werden onteigend. Toen kwamen de eigen inwoners erachter dat het nog niet meeviel om producten te verbouwen, want hoe je het ook went of keert, heel hard werken zijn ze daar niet gewend (sorry als ik nu mensen tegen me in het harnas jaag, maar helaas heb ik daar op verschillende reizen naar Afrika genoeg voorbeelden van gezien. Zo lang bedelen oplevert, waarom zou je dan gaan werken, waarom zou je je kinderen naar school sturen als ze met bedelen wel aan geld komen).
Kortom: Zimbabwe is (meer dan) failliet. Eten moet worden ingekocht (waarbij de Mugabe's van deze wereld voornamelijk aan zichzelf en zijn familie/vrienden denken).

Als je echt iets wilt betekenen, dan zou je daar (in een land waar geen oorlog heerst en geen dictatuur) eigenlijk een boerenbedrijfje moeten opzetten en de lokale bevolking hier aan mee moeten laten werken.
Tijdens mijn reis naar Uganda kwam ik daar een leuk voorbeeld van tegen in het plaatsje Namwendwa:
Het hele dorp samen beheert een soortement van landbouwcoöperatietje, de twee leiders hebben nog verschillende curssussen in Nederland gehad.
Hier zag je dat het wel kan, als het bewustzijn er maar eenmaal is dat er gewerkt moet worden.
http://www.onevillage.org.au/about-namwendwa/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik weet niet beter of er gaan kruiwagens met geld richting derde wereld landen,maar resultaten behalen van 0,0 ,verbeteringen 0,0.
er zijn teveel strijkstokken die er voor zorgen dat het geld/goederen niet bij hen die het nodig hebben terrecht komt.
en als de regeringsleiders van de schenkende landen daar niets aan doen blijft het zo doorgaan en in het ergste geval zal de situatie voor de mensen alleen maar achteruit gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat sterven van de honger valt reuze mee. En als dat al zo is, dat zorgt de VB voor voedsel. De armoe in de wereld kun je niet verhelpen met geld. Integendeel, je vergroot de armoe er alleen maar mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Dat sterven van de honger valt reuze mee" vertel...