ik wil graag mijn tongriempje door laten snijden, wie weet daar meer over? (ziet uitleg)

ik heb een heel kort tongriempje, ik kan mijn tong niet uitsteken. en daar heb ik best veel last van.
ook denk ik dat het nadelig is met zoenen :(

ik hoor mensen die verdoving met een spuit hadden, en mensen die onder narcose waren. mag je dat zelf weten, want ik heb het niet zo op spuiten (in je tong)

en weet iemand hoe het zit met de verzekering?

hartelijk bedankt alvast.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (3)

Mijn broer had precies hetzelfde als jij.

Haha geen zorgen hoor de operatie is gewoon onder narcose :p

En volgens mij is het financieel gedekt door je verzerkeraar maar dat weet ik niet 100%.

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal wordt de procedure uitgevoerd met een prikje in je tongriem. Het steekt eventjes, maar daarna gaat het gevoel heel snel weg. Ik heb ook één ervaring gelezen waarbij de KNO arts een doekje met een verdovend middel onder de tong schoof, waardoor de te knippen plaats verdoofd werd.

ik heb verschillende forumberichten gelezen over deze procedure, en het lijkt erop dat na de operatie je tong aardig pijnlijk kan zijn. Gelukkig bestaan er pijnstillers :)

Wat betreft de verzekering kan ik er niets over vinden. ik raad je aan om in ieder geval bij je huisarts langs te gaan, die kan je ook vertellen hoe het met de verzekering zit.

In de bron hieronder vragen en ervaringen over deze procedure.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn ex heeft dit ook laten doen. In zijn geval was er géén psychische last en omdat hij er geen pijn van had, maar het wel wilde laten doen, werd dit NIET vergoed. Het kan er per zorgverzekeraar en per situatie aan liggen of deze ingreep wel of niet vergoed wordt. Ik zou als ik jou was hierover eerst contact opnemen met je zorgverzekeraar om te kijken of, en voor in hoeverre, deze ingreep bij jou vergoed wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
Heb je wel verschil gemerkt? (Bij het zoenen, bedoel ik).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, De tongzoen was eerst met alleen een klein puntje. Na de ingreep had hij wel meer tong. Maar persoonlijk vond ik het met zoenen geen probleem voor de operatie. Het blijft (ook met minder tong) een intiem moment.
Pieter2011
12 jaar geleden
Dat was er dus in elk geval niet de oorzaak van dat het nu je ex is... ;)