Nee, azijn is niet ongezond.

Integendeel juist.

Vroeger werd de mensen al aangeraden een dagelijkse dosis appelazijn te nemen.

Azijn bevordert de gezondheid, bestrijd allergieèn, werkt bloedzuiverend en laat de eetlust onder controle houden.

http://www.preventievegezondheidszorg.com/azijn.php

Voeg aan een glas warm water één eetlepel appelazijn toe en drink dit mengsel een half uur voor je maaltijd met kleine slokjes op. Niet alleen is appelazijn eetlustremmend, het is ook bevorderend voor de gezondheid, zorgt voor een gezondere huid door zijn bloedzuiverende werking en helpt bij allergie tegen o.a. dieren.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/13812-natuurlijk-mooi-met-azijn.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

nee joh is helemaal niet ongezond. behalve als je een liter of meer gaat drinken... maar heb opgezocht wat azijn doet ,en hier alvast een heleboel info erover en kijk voor nog meer informatie op de site via de link.

Azijn en wetenschappelijke onderzoek

Het staat vast dat azijn een dodende werking heeft op een pathogeen of ziekteverwekkend stof. Zo is aangetoond dat azijn parasieten sneller vernietigt dan om het even welk ander middel. Azijn wordt in de natuurgeneeskunde gebruikt tegen infecties. Zwemmers klagen vaak over geïnfecteerde en jeukende oren. Een afdoende preventie is de oren na het zwemmen spoelen met een mengsel van 1 deel azijn op 1 deel bronwater. Een oplossing die het oor nog beter droog maakt, is azijn met dezelfde hoeveelheid alcohol. Dit helpt zowel tegen bacteriën als tegen schimmels. Azijn is een uitstekend middel om de huid te behandelen. Een azijnkompres herstelt de zuurtegraad van de huid omdat deze overeenstemt met de pH-waarde van de huid.

Sommige gynaecologen gebruiken bij het opsporen van baarmoederhalskanker naast het bekende uitstrijkje ook een azijntest. Zij beweren hiermee vroegtijdig te kunnen opsporen welke vrouwen een groter risico lopen op baarmoederhalskanker. De azijntest is eenvoudig, niet duur, niet ingrijpend en veilig voor de patiënt. De juiste samenstelling en toepassingstechnieken zijn ons niet bekend.

Toegevoegd na 2 minuten:
Australisch onderzoek heeft aangetoond dat een beet van een kwal het best met azijn kan worden behandeld. Men ziet het als een essentieel onderdeel van de eerste hulp bij de beet van een kwal. Het College voor Farmacie en aanverwante Gezondheidswetenschappen onderschrijft dit. Deze wetenschappers gaan er vanuit
dat als een beet van een kwal niet onmiddellijk wordt behandeld, dit leidt tot misselijkheid, hoofdpijn, koude rillingen of in uitzonderlijke gevallen zelfs kan leiden tot een dodelijke hartstilstand. Zij concluderen dat gif onschadelijk kan gemaakt worden met azijn. Azijn is in de volksgeneeskunde een veel gebruikte en uitstekende remedie tegen allerlei beten en steken. De gevolgen van bijensteken, wespensteken en andere insectenbeten worden verlicht door de pijnlijke plek te laten weken in onverdund azijn. Hoe sneller de azijn wordt aangebracht, hoe beter het resultaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kenmerkende stof het acetaat is alomtegenwoordig in allerlei stofwisselingsprocessen, meestal gebonden aan een co enzym. Als 'geneesmiddel' wordt het gebruikt bij bijensteken en dergelijke, maar dat is om de pH op de plaats van injectie te verlagen. Het is een zwak zuur, zodat het geschikt is om bij neutralisatie nog meer protonen te leveren, waardoor de pH constant laag blijft, zonder extreme waarden te bereiken. Omdat het acetaat voor elke cel een bekende verbinding is is azijn ook niet giftig, het kan gewoon opgenomen worden in de lichaamsbouwstoffen. Een liter azijn opdrinken zou ik je niet aanraden, omdat je lichaam de pH in het bloed en de darmen binnen vrij strakke grenzen moet houden en de verwerking van zulke hoeveelheden meer is dan wat het lichaam aankan.