Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Weten hoe je je moet voortplanten zou toch in je instinct moeten zitten?

Net zoals bij dieren. Of dachten ze vroeger: He! Ik heb iets ontdekt! Dit past daar in. En als dit heen en weer beweegt komt dit eruit en als ik dat daar in stop komt er een baby.

Toegevoegd na 8 minuten:
En als het wel in je instict zit, waarom krijgen we dan seksuele voorlichting?

Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (9)

Toch is het instinct...
Ik wist namelijk al vrij snel dat ik er meer mee kon dan alleen plassen..en helemaal zonder dat iemand het mij verteld had..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
;-))
Maar dat is het toch... Wist jij wat jij moest doen de eerste keer? Nou dan is dat niet instinct...

Ja dat weet je...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
De daad is een instinct, of ze in de oertijd de link konden leggen tussen de daad en het na 9 maanden geboren worden van een baby weet ik niet. Maar omdat de daad toch wel uitgevoerd werd er voortgeplant.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Het zou er in moeten zitten? Het zit er in! Het is idd een kwestie van instinct,dat is één van de dingen waar niemeand je les in hoefttet geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
waarom krijg ik er dan wel les in (verzorging)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Om te leren wat de gevolgen zijn van je instinct (zie mijn antwoord hierboven)
tuurlijk is het instinct.
maar het gebruik van de pil, condooms etc zit niet in het instinct, vandaar de seksuele voorlichting.
ook is het goed jonge meisjes te leren dat ze hun grenzen mogen stellen.
(Lees meer...)
Rieneke1
16 jaar geleden
Dat is ook instinct, want je lichaam begint zich te ontwikkelen en bij bepaalde dingen begint het van onder te kriebelen en ga je dat ontdekken. En ga je verder.

Waarom je voorlichting krijgt, weet jij veel als je lekker bezig bent dat je ineens niet meer ongesteld wordt, en zomaar misselijk wordt en je ziet dat je buik begint te groeien snap je er toch ook niets meer van, laat staan dat je gaat bevallen en niet eens weet waar die pijn vandaan komt en denkt dat je doodgaat en ineens komt er een baby uit. Daarom krijg je voorlichting en ook hoe je hier tegen kunt te beschermen. En sexuele voorlichting is ook ter bescherming van ziektes bijv, aids.

Leuke film als voorbeeld Bleu Lagoon.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
In de seksuele voorlichting leer jij waarschijnlijk niet "hoe" je iets "ergens" in kan stoppen en op welke manier je precies kunt bewegen. Dit is namelijk allemaal instinct, zoals je zelf al aangeeft.

Wat je wel leert:
- de ziektes die je door dit instinct kan krijgen;
- de babies die je door dit instinct kan krijgen;
- hoe de daad lichamelijk gezien precies werkt;
- het feit dat je dit instinct op vrijwillige basis uitvoert en alleen jij kan bepalen wat je wilt doen en je fijn vind.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
De seksuele voorlichting is toch vooral ter vookoming van de voortplanting (en het krijgen van enge ziektes)

Dus eigenlijk om het instinct een beetje in toom te houden.
Het is niet zo dat als je geen voorlichting gekregen hebt, je niet aan seks gaat doen.
Vroeger kregen ze namelijk ook geen voorlichting en wij zijn ook allemaal geboren!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Weten hoe voort te planten dat weten mensen niet die geen voortplanting hebben gehad. Maar hoe voort te planten gaat vanzelf. Door nabijheid, intimiteit en opwinding ontstaat een ritme en uiteindelijk wordt er wel raak geprikt. Gaat helemaal vanzelf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing