knobbel op teelbal, is dit nu kanker?

Vandaag is me vriend ter controle een echo gaan maken ivm bobbel op teelbal. De uroloog vertrouwd het niet en nu wordt aanstaande woensdag de bal verwijderd. De dokter heeft nog niet bevestigd dan het kanker is, er wordt pas na de operatie donderdag een scan gedaan. Maar nu lees ik overal op internet dat meestal de bal wordt verwijderd als het een geval van kanker is.. Ik ben zo bang, iemand hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (6)

Niet meer lezen op internet daar wordt je alleen maar banger van. Wacht even af, hoe moeilijk het ook is. De enige die je antwoord gaat geven is de arts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah de minner weet wel wat het is.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal waar +, niet dat de minner het wel weet, maar dat de arts antwoord kan geven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk weet de minner het ook niet. Maar je antwoord hoort thuis bij de reacties.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is geen reactie, maar gewoon een goed antwoord. De vrager zal gewoon moeten wachten op de uitslag en niet alles op internet is waar. Als ik weer op de computer zit: +
Ritsuka
12 jaar geleden
Goed antwoord, nooit symptomen googlen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jou reactie was anders ook een prima antwoord geweest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De arts heeft ervoor geleert. Op internet kan een leek als ik er ook iets over schrijven. Sterkte!
Het meest erge in zo,n geval
is het moeten wachten op de
uitslag, maar hoe moeilijk dit
ook is,je zal er op moeten
wachten,de diagnoses kunnen
zo verschillend zijn, dat ik mij
daar nietaan durf te wagen.
In ieder geval, je vriend en jij
heel veel sterkte.
12 jaar geleden
Nee, ik heb hier geen ervaring mee, ik maar je moet niet meteen het ergste denken. De dokter heeft er wel ervaring mee en tijdens de operatie kan hij pas zien wat er aan de hand is en of de bal echt verwijderd moet worden. Na de operatie gaat de bal dan op een kweekje en dan duurt het nog ongeveer een week, voordat de uitslag bekend is. Probeer dus om jezelf niet helemaal gek te maken, want wat het ook is, jij kunt er helemaal niets aan veranderen. Probeer je vriend te steunen door samen afleiding te zoeken en bijvoorbeeld gezellig samen een Kerstfilm te gaan kijken. Ik begrijp, dat dit allemaal heel onverwacht komt en heel erg moeilijk voor jullie is, maar probeer rustig te blijven en op een beetje leuke manier de Kerstdagen door te komen. Aangezien het bijna Kerstmis is, zal de uitslag nl. nog wel wat langer op zich laten wachten. Tot die tijd moeten jullie er maar het beste van maken en proberen de wachttijd zo prettig mogelijk door te brengen, dan gaat het het snelst. Heel veel sterkte :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor dit probleem wordt meestal een standaardprocedure gevolgd en die is best snel. De prognose is doorgaans redelijk tot goed maar aan die procedure ontkom je niet. Accepteer dat je een week of twee, misschien drie, wat extra in spanning zit totdat jullie wat beter weten wat er precies aan de hand is. Dat is vervelend maar zo'n periode is ook wel weer te overzien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wacht gewoon op de uitslag, voor dat je je zorgen maakt. Geef geen kracht aan jouw negatieve gedachten en angsten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat hoeft helemaal niet! Om het zekere voor het onzekere te nemen besluiten ze vaak om de gehele teelbal weg te halen. Dat is helemaal geen probleem want met 1 teelbal werkt alles nog en zal het ook niet de vruchtbaarheid aantasten.

Ik zou mij nu nog helemaal geen zorgen maken, want het kan heel goed zijn dat het niets ernstigs is, en ze kunnen nu eenmaal niet middels een scan zien wat voor bobbeltje het is.
Bij een heel goede vriend van mij hebben ze ook zijn teelbal verwijderd omdat er wat zat. Bij hem was het (toevallig) wel kanker, maar het voordeel van die locatie is dat je bij het weghalen van de teelbal vaak alles (de kanker) weghaalt.
En hij zegt altijd: "ik heb op halve kracht wel 2 kinderen gekregen". :)

Maar maak je nu nog geen zorgen en ga vooral niet op het internet zoeken want dan wordt je helemaal gek van al die gruwel verhalen. Je gaat je dan ook van alles in je hoofd halen wat volstrekt onnodig is. Het weghalen van de teelbal is pure voorzorg en niets ernstigs.
Sterkte!