Waarom zitten er in een kunstgebit geen (nep) vullingen? Want dan zou het toch wat "natuurlijker" lijken.

Toegevoegd na 8 uur:
Tja ik heb sinds kort een kunstgebit en heb toch aardig moeten praten om dezelfde stand en kleur van mijn echte gebit te krijgen. Want een kunstgebit die prodent wit van kleur is terwijl de echte tanden toch iets minder wit waren ja dat vind ik dus nep. En datzelfde geldt ook voor de vullingen:)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Goed idee, dat wel... Maar als je iets namaakt, wil je het ideaal laten lijken, vandaar dat men niet een kopie van de werkelijkheid maakt maar een persiflage erop: een ideaalbeeld...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nou, ik heb allemaal echte eigen tanden, en er zit niet één vulling in, dus ik zou niet weten waarom dat nep staat ? Bovendien maken ze tegenwoordig - en al een aantal jaren- vullingen voornamelijk met wit spul, en allang niet meer met kwik.

Gaatjes horen niet van nature bij een gebit, en zwarte vullingen of gouden tanden al helemaal niet. Ze maken een kunstgebit in mijn optiek dan ook absoluut niet echter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mee eens!
omdat iemand die de boel heeft moeten laten trekken, vaak niet zo'n best gebit meer had. Dan ga je daar toch geen kunstgebit met zogenaamd gevulde gaatjes voor in de plaats nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kunstheup ga je toch ook niet op de oude laten lijken?

Wel een leuke vraag trouwens!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Zomaar;

Moderne witte vullingen zijn ook praktisch onzichtbaar, dus waarom zou je een kunstgebit met zichtbare nepvullingen ontsieren?