Zijn deze hevige menstruatieklachten normaal?

Gisteren was de eerste dag van mijn menstruatie. Ik begon heftige hoofdpijn te krijgen. En daarna moest ik ook nog overgeven en naar de wc. Ik schrok er een beetje van, omdat dit niet normaal bij mij gebeurt als ik menstruatie heb. Ik heb de huisarts gebeld en ik kan er morgen terecht.
Nu is de misselijkheid en hoofdpijn weg maar heb nog wel last van buikkrampen. Ondanks dat ik morgen naar de huisarts ga vraag ik me toch af of iemand hier soortgelijke ervaring heeft of hier meer van af weet.
Ik heb het namelijk nooit zo heftig gehad.

Toegevoegd na 12 minuten:
en ik heb geen diarree dus dan vraag ik me wel af of het buikgriep kan zijn...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Ritsuka
12 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je buikgriep erbij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hevige hoofdpijn herken ik, heb ik ook, wat die buikkrampen betreft heb ik ook wel maar niet in die mate, dan zou ik eerder aan buikgriep denken ja aangezien je het nooit hebt gehad.

Antwoorden (4)

Zo hevig is niet normaal, en ook niet echt iets dat je associeert met menstruatie. Eerder met een (buik)griepje - dat met dit soort weer nog wel eens heerst.
Is het met twee, drie dagen niet over, dan is het zeker aan te bevelen even contact op te nemen met de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok Marleen, Heb jij misschien tips wat er tegen kan helpen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jeetje.....uitzieken, normaliter. Kruikje op de buik, weinig (licht) eten, in bed liggen, pijnstiller nemen en eventueel een diarreeremmer ; sommige dingen moeten nu eenmaal voornamelijk vanzelf overgaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok dank je!
Zware hoofdpijn en buikkrampen herken ik wel. De ene maand heb ik dat heel erg, de andere weer helemaal niet. Dat is altijd zo geweest van jongs af aan. Alleen in de periode dat ik de pil slikte was het weg.

Bij mij helpt feminax heel erg goed, vooral tegen de buikkrampen.

Maar als je het niet vertrouwt heb je gelijk dat je naar de huisarts gaat. Vooral omdat je deze klachten gewoonlijk niet hebt.
12 jaar geleden
Het zou evt zomaar iets anders kunnen zijn
Ik had gisteren ook migraine achtige hoofdpijn en was misselijk MAAR hier in de regio was het ook bereslecht WEER

Ik ben net een barometer, als de druk plotseling daalt heb ik last van hoofdpijn.

En als ik ongesteld moet worden lijk ik daar gevoeliger voor dan normaar.

Vandaag is het weer hier rustiger en ja hoor, hoofdpijn als sneeuw voor de zon verdwenen

Het is maar een idee, let eens op de barometer als je het ooit nog hebt
amigo
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zal er op letten dank je!
Ik heb zelf ook hevige pijn tijdens het menstrueren.
Toen heeft mijn dokter me aangeraden om een spiraal te nemen ipv de pil.
Ik kan je dat niet aanraden aangezien het zetten ontiegelijk veel pijn doet en bij mij is het gaan ontsteken.
Ik heb nu sinds een half jaar een implanon, dat is een implantaat in je arm die een hormoon afgeeft, hetzelfde als in de pil. Ideaal als je de pil wel eens vergeet, want je hoeft nergens aan de denken.
Ook word je 3 of 5 jaar niet ongesteld, dus je hebt ook geen menstruatie pijnen meer.
Het inzetten klinkt eng maar hij zit er zo in en het viel erg mee!
Misschien heb je hier iets aan?
ik ben er in iedergeval erg blij mee!