Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik koop met PGB dagbesteding in, daarvoor heb ik een contract. Zijn er nog regels van hoeveel vakantie ik dan mag hebben? Of mag ik dat zelf kiezen?

Ik heb een PGB en daar koop ik die dagen in de week dagbesteding voor in. Ik heb ook een zorgovereenkomst waarin alles opgeschreven staat. Nu staat er in het contract niks in over vakantie. Hoeveel vakantie mag ik opnemen, of mag ik zoveel vakantie opnemen als ik wil? De één neemt maar een paar weken vakantie per jaar, en de ander neemt elke schoolvakantie vrij, dat is dus meer als 10 weken per jaar. Ik kan nergens terugvinden of er wel regels voor zijn, of dat je het gewoon zelf mag beslissen. De begeleiders van de dagbesteding maakt het allemaal niet zoveel uit. Maar ik wil het wel volgens de regels doen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je budget moet je besteden aan waar het voor is. Dat kan 10 x een dag per maand zijn, maar ook in 1 x 10 dagen vakantie. Op je indicatie staat hoe lang het geldig is/ voor wanneer het op moet zijn.
Je mag niet je geld voor dagbesteding uitgeven aan bv verzorging. Als je het maar besteed aan waar het voor is, en je uit komt met het bedrag.
Je kunt ook bv 2x 5 dagen doen.

10 is natuurlijk fictief, je weet zelf hoeveel je hebt.
Kortom: de verdeling mag je helemaal zelf invullen.
In 1x op, verdeeld over het jaar, alleen in de weekenden... Wat jij wilt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding