Er is een persoon waar ik me heel erg aan erger hoe stop ik dit? Lees Extra uitleg

Er zit een jonge bij mijn vrienden-groep en hij doet altijd aardig maar ik erger me ontzettend aan hem. Als ik zeg dat ik hem irritant vind omdat ik dit of dat doe, doet hij aardig en zegt hij sorry en doet hij vet aardig, maar ik kan hem niet ontlopen of iets. HELP

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Mijn vermoeden is, dat het probleem bij jou ligt en niet andersom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jouw vermoeden kan weleens kloppen+

Andere antwoorden (6)

Hij doet toch aardig? Als je daaer iets tegen hebt.. Dan ja.. Ligt het aan JOU. En je hoeft hem niet te ontlopen, gewoon vriendelijk vragen of hij weg wil gaan.

(TAV van de 1e vraag)

Toegevoegd na 3 minuten:
En als het een prater is.. Tja, dat ken ik wel.. Gewoon elke keer opmerken dat hij te veel praat. Dan stopt het wel.

Zo niet, dan vragen of hij wil gaan.

"Sorry kerel, je praat te veel, ik heb je al gewaarschuwd maar je wil niet stoppen"

Of je vraagt hem helemaal niks te zeggen, beetje hard, maar als hij je ergert is dit toch altijd beter dan boos worden :)

Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo te lezen ligt het niet aan die jongen, maar volledig aan jou. Neem jezelf voor je niet meer te ergeren, dat is een eerste stap. Verder zou je de moeite kunnen nemen hem wat beter te leren kennen. Als dat lukt, zul je je waarschijnlijk al snel minder snel aan hem ergeren. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kunst is om zelf te veranderen, jij hebt immers een probleem,.die vriend niet, die is zoals hij is.
Het is dus jouw probleem, dus laat het los, laat hem zijn zoals hij is. Je kan nu eenmaal niet iedereen aardig vinden. Je irriteren heb je alleen jezelf mee, daarmee verandert er niets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het chronisch is dan rest maar een ding en dat is afstand van die persoon nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt lullig, maar als je je voortdurend aan iemand ergert, is dat eigenlijk voornamelijk je EIGEN probleem. En hoe meer je je er op focust, hoe groter de ergernis.

Dat je hem niet kunt ontlopen is natuurlijk onzin ; jullie zitten niet aan elkaar vastgeplakt. Maar de consequentie kan dan natuurlijk wel zijn dat je de rest van die 'vriendengroep' dan minder ziet ; dat is natuurlijk een keuze die je moet maken. Als daar mensen bij zitten aan wie je je voortdurend ergert, kun je je wellicht ook afvragen hoe 'goed' die 'vriendengroep' dan eigenlijk is, en waarom je er dan nog per se bij wilt horen.

Maar een goede vriend (waaruit zo'n groepje zou moeten bestaan) kun je er ook best af en toe op wijzen dat je iets van hem of haar minder leuk vindt, zonder dat daar ruzie van komt.En dat blijkt ook ; hij biedt zijn excuses aan en verandert. Tijdelijk, want de aard van het beestje kun je natuurlijk niet veranderen.

Dit zal in principe doorgaan tot één van jullie de conclusie trekt dat het in de vriendengroep niet prettig toeven is, en meer / andere vrienden / bezigheden gaat zoeken.

Veel 'vriendengroepjes' op met name de middelbare school, zijn vrij willekeurig gegroeide plukjes jongelui die niet per definitie veel gemeen hoeven te hebben, en voornamelijk uit verveling voortdurend in elkaars nabijheid vertoeven zonder concrete dingen te ondernemen. Natuurlijk levert dat vroeg of laat irritaties op, en met echte vriendschap hebben ze - helaas- ook lang niet altijd veel te maken. Dan kun je eigenlijk beter op zoek naar één of meer échte vrienden, waar je dingen mee gemeen hebt, dingen kunt ondernemen en echt iets kunt opbouwen, in plaats van hangen & ouwehoeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Jij bent echter al de vijfde die meldt dat het aan de vraagsteller zelf ligt, dus erg origineel is het niet meer...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor de reactie van Amadea @ Marleen,
Mij valt regelmatig op dat je erg lange, uitgebreide antwoorden geeft maar met weinig 'nieuws' - vergeleken met eerdere antwoorden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry ; meestal ben ik al eerder begonnen met tikken en heb vaak diverse vragen open staan, die dan na doorgeven (mijn internet wil niet altijd wat ik wil) ineens de tweede, vijfde, tiende blijken te zijn. Vooral bij vragen waar ineens IEDEREEN een duit in het zakje wil doen. Mijn voorgangers hebben echter uitsluitend aangegeven DAT het aan vraagsteller zelf ligt; wat iedere idioot kan bedenken dus. Ik mag toch hopen dat ik iets meer uitleg en handvatten heb gegeven. Originaliteit is in mijn optiek niet zo belangrijk ; volledigheid wel. En ik zie hierboven verder nog geen vollediger antwoorden, dus geen reden het mijne weer weg te halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel Marleen!
Jij zegt dat hij aardig doet, maar dat je je tog aan hem irriteert, dan denk ik dat het meer aan jou ligt dan aan hem.
Als jij de enige bent die hem aan hem irriteert dan ligt het egt aan jou, vinden de andere hem ook irritant dan kan je zeggen dat jij niet de enige bent die hem aan hem irriteert en zeg er dan ook bij wat jullie precies zo irritant aan hem vinden zodat hij dat kan veranderen, maar in dit geval denk ik dat het toch aan jou licht.