Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb last van mijn adem. Ik adem erg zwaar, hoe kan ik ervoor zorgen dat ik niet meer zo zwaar adem?

None

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.8K
Ritsuka
12 jaar geleden
Wat is de reden dat je zo zwaar ademt, is het een ziekte? Heb je er last van?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, geen ziektes.
Cryofiel
12 jaar geleden
Wat bedoel je met 'zwaar ademen'? Bedoel je dat het ademen je veel kracht kost? Bedoel je dat er veel geluid uit je neus komt, zeg maar hetzelfde als wanneer ik eens flink hard en diep in- en uitadem door mijn neus? Bedoel je dat er veel geluid uit je keelgebied komt, ongeveer alsof je hard probeert te ademen terwijl je strot wordt dichtgeknepen? Bedoel je iets anders?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je die vraag al eerder gesteld en vervolgens verwijderd?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Naar de dokter gaan aangezien die er meer verstand van heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zonder jouw fysiek te kennen, is een van de oplossingen: Sporten. Door te sporten train je je hart, je longen, je vaten. Hierdoor wordt je beter doorbloed, met meer zuurstof. WELKE sport voor jou geschikt is, is afhankelijk van je bouw & gezondheid (Niet meteen de maraton gaan lopen of squashen als je nu zeer slechte fitness hebt)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De dokter is sowieso een goed idee. Wil je dat om de één of andere reden niet dan kan je de volgende dingen doen:
- stoppen met roken (als je dat doet)
- proberen je adem laag te krijgen, zoek op internet op hoe je dat doet, een logopedist kan je daarbij ook helpen
- niet al te intensieve sporten, zwemmen is altijd goed. Wandelen of joggen kan ook nuttig zijn.
- je dieet aanpassen, veel slecht voedsel kan je conditie verminderen
- je laten onderzoeken op astma
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook ademhalingsoefeningen gaan doen ( bijvoorbeeld van Yoga) hiermee train je in bepaalde technieken, en wordt je je bewust van je ademhaling ( en de kracht er van )
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding