Hoe komt het dat je ogen beginnen te tranen wanneer je tegen iemand praat?

Als ik met iemand praat (face to face) beginnen mijn ogen te tranen. Ik heb dan ook moeite om iemand de hele tijd aan te kijken en kijk dus vaak even weg tijdens het gesprek. Hoe zou zoiets nou komen? Zou het te maken hebben met verlegenheid? Of is de lucht gewoon te droog of iets? Het is zeer irritant, zeker naar diegene waarmee ik praat, want het lijkt net of ik het geen boeiend gesprek vind...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

kan van alles zijn kan te maken hebben met vermoeidheid veel mensen die op kantoor werken achter een computer zitten turen naar het beeldscherm waardoor ze te weinig knipperen en het oog droog word waardoor het juist begint te trannen mischien is dit ook de oorzaak als je met mensen in gesprek bent dat je gespannen luisterd en vergeet te knipperen let hier de volgende keer op als je weer met iemand praat

succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Knipperen is niet het probleem, ik kan dit zo vaak doen als ik wil, maar uiteindelijk ga ik met m'n vingers maar wrijven in m'n ogen zodat ze weer wat vochtiger zijn. Dan heb ik er ook even geen last van... Totdat het weer begint te tranen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar zou het kunnen komen omdat ik vaak achter een scherm zit, dat ik daarom sneller begin te tranen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door het werken met beeldschermen kunnen wel oogklachten, maar geen oogafwijkingen ontstaan. De oogklachten bestaan voornamelijk uit klachten die ontstaan door vermoeidheid van de ogen. Ze uiten zich als brandende, prikkende ogen en wazig zien aan het eind van de werkdag. kijk eens op http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=2207

Andere antwoorden (1)

Ik heb dat ook weleens, ik doe dat vaak als ik mij ergens te veel op fixeer.