me vriendin is een erge nemer en ik een gever wat kan ik hieraan doen?

ik doe heel veel bij haar maar ze wil niks terug doen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (5)

Het enige wat je hieraan kunt doen, is óf:
- zelf ook niets meer geven (in ieder geval minder) óf:
- gewoon blij zijn dat je kunt geven (wat het ook is)

Naar mijn mening klopt jouw 'houding' niet helemaal. Ik bedoel, wanneer ik iets geef, dan doe ik dat omdat ik het graag doe. Waarom zou ik daarvoor iets terug verwachten? Dat zou betekenen dat ik -achteraf gezien- liever niet had gegeven. En dan klopt het niet meer. Vind ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!!!!!!!!!!!!
Vriendschap is vaak gebaseerd of verschil in karakters. Maar vriendschap is ook om van elkaar te leren. Je mag binnen een vriendschap best de ander aanspreken op zaken die je storen.

Ik zou hier eens goed over spreken met elkaar en laat dan maar horen wat je er van vindt. Het kan ook heel goed zijn dat jij het zelf veroorzaakt. Hoe vaak heb je al gezegd: laat mij maar, dat doe ik wel, of, geeft niet ik heb tijd zat.
Heel vaak veroorzaakt de gever zelf de luiheid van de tegenpartij. Dus denk ook daar even over na, ook samen.

Wedden dat er een heleboel wordt opgelost? En als er niets wordt opgelost, ben je er zelf nog steeds bij om te kiezen of je de vriendschap wilt laten voortduren.

Toegevoegd na 1 uur:
eerste regel:.....gebaseerd OP verschil in karakters.
Ivana
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
door het stukje: " ik doe heel veel bij haar maar ze wil niks terug doen", heb ik het idee dat het misschien met seksualiteit te maken heeft, anders zou ik verwachten dat er staat " ik doe heel veel voor haar " Mocht ik er naast zitten is jouw antwoord dus prima :-) +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wendy, je bent de + vergeten :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, hij staat er....nu....*bloosbloos* :-))))
Dank je voor de herinnering!
Ivana
12 jaar geleden
Mokummer, kan zijn dat je gelijk hebt, maar zelfs dan is mijn antwoord nog bruikbaar. ;)
Rieneke1
12 jaar geleden
ja, mooi antwoord, +
met haar hierover praten, eerlijkheid werkt toch altijd het beste. als je niks zegt, blijft het zo doorgaan. veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien zou je ook wat haar kunnen nemen, n.l. afscheid, want dit lijkt me een verhouding die tot mislukken is gedoemd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vriendschap, maar ook alle relaties zijn gebaseerd op "GEVEN en NEMEN"
Wat wel altijd heel erg belangrijk is om je eigen grens te kennen, maar nog moeilijker is om deze grens aan te geven.
Als ik deze vraag zo lees, denk ik dat je misschien zelf aan je grens moet gaan werken.
Dan komt het moeilijkste: Durf ook eens "NEE" te zeggen.
Daarna zul je merken hoe sterk jullie "vriendschap" is.