Hoe kan ik mijn conditie verbeteren zonder af te vallen ?

Door ziekte heb ik ondergewicht en snel last van mijn spieren/gewrichten.Ik wil graag aan mijn conditie werken,maar mag niet afvallen.Fietsen lukt niet altijd.Ik maak wel wandelingen maar vraag me af of er iemand nog een andere manier weet om een goede conditie te krijgen/houden ?
(low budget)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

De meeste vormen van conditieverbeteren bestaan uit het gebruiken van je spieren. Daarmee verbrand je vet, en daarvan val je af.

In jouw geval is dat een probleem.

Daarom zou ik niet zomaar iets gaan doen. Al hebben nog zoveel mensen er baat bij, jij bent niet vergelijkbaar met al die mensen.

Ga toch eens langs je behandelend arts, of langs een fysiotherapeut en/of diëtist. Niet om "medisch te oefenen", maar voor advies.

Zij kennen waarschijnlijk meer mensen zoals jij -- ofwel vanuit hun eigen praktijk, ofwel vanuit hun leerboeken. Zij kunnen nagaan welke dingen goed voor je zijn, en welke dingen alleen maar tot meer gewichtsverlies zouden leiden.

Dus eenmalig advies halen, daarna de aanbevolen conditie-oefeningen en/of sport (sporten?) proberen om uit te vinden welke daarvan jou het beste bevalt.
Cryofiel
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je gelijk,maar ik ben het moe om steeds naar artsen e.d. te moeten gaan.Ik kom er al zoveel.En mijn arts kan me geen advies geven hierin.
Toch +1 want het is echt wel een goed advies.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik antwoord had moeten geven op deze vraag had ik waarschijnlijk een soortgelijk antwoord gegeven.
Jij kent me niet en weet niet wat ik precies heb.Dus is dit het beste antwoord.

Andere antwoorden (5)

Praat met je huisarts en vraag een verwijsbrief voor een fysiotherapeut. Onder zijn of hun begeleiding kun je het beste voor je spieren oefeningen doen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh ja,natuurlijk kun je daar ook onder toezicht aan je conditie werken. Anders doe je misschien te veel of op een verkeerde manier.
amc
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmmm,ik denk niet dat ik naar een fysiotherapeut hoef.
Ik wil gewoon op een niet medische manier mijn conditie wat verbeteren.
amc
14 jaar geleden
Ik dacht dat je last van je spieren/gewrichten had,vandaar.
Wat heel goed is voor je conditie is Spring Forest Qigong.
Dat is een vorm van Qigong, speciaal gericht op gezondheid. De eerste keer dat je het doet merk je al direct een verbetering van je conditie. Het zijn vrij simpele oefeningen die je gewoon thuis kan doen. Je kan het zelfs doen terwijl je slaapt of wannneer je in de rij staat bij de supermarkt. Kost wel een paar honderd euro, maar dan heb je ook wat.
En als het echt low budget moet zijn, is het ook allemaal voor niks te downloaden via torrentsites.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof helemaal niets van methodes die beweren mensen overal van te kunnen genezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok, dat snap ik, maar de vraag ging over je condite verbeteren en niet speciaal over ziektes genezen.
Ik doe zelf bijna dagelijks deze vorm van Qigong en merk een heel positief resultaat op m'n conditie. Ik heb zelf geen ziekte maar ik kan me voorstellen dat als je het op de lange duur doet, een helend effect kan hebben op allerlei aandoeningen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry voor mijn sceptische reactie maar toen ik je link opende zag ik als eerste beweringen over ziektes genezen.Ik heb daar al zoveel onzin over gelezen dat ik er een weerstand tegen heb.Ik heb dan ook niet echt opgezocht wat Qigong kan betekenen voor mijn conditie.
Ik vind de link ook niet erg toegankelijk.
Zwemmen is denk ik wel te doen.
Niet als een idioot door het water, maar rustig baantjes trekken verbeterd ook je conditie. Door meer je spieren te gebruiken krijg je ook spieropbouw wat ook een beetje gewichttoename geeft. Aangezien je ondergewicht hebt, zou ik wel een tropisch bad uitzoeken, of vlak na het baby-zwemmen. Dan is het water ook vaak warmer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moeilijk.

Om conditie te krijgen moet je zweten en bewegen.
Maar jij kan niet goed bewegen omdat je spieren een probleem geven.

Wat betreft het niet afvallen, lijkt me dit eenvoudig. Voldoende blijven eten en vooral gezond natuurlijk.

Over het conditie opbouwen. Hardlopen is een optie. Een beetje hardlopen geeft al een beetje meer conditie. Maar een beetje hardlopen, hoe niet een probleem te geven voor je spieren.
Dus 2x een halve minuut is al een begin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voldoende eten helpt echt niet,dan had ik geen ondergewicht.Van hardlopen krijg ik last van mijn knie en heupgewrichten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pas op, want deze reactie zul je op een heleboel mogelijke oplossingen kunnen hebben.
Je weet het pas als je iets probeert. Misschien wordt je ziekte wel een beetje beter door het verbeteren van je conditie, daardoor zal je minder snel afvallen en kan je via voedsel je gewicht een beetje beter op peil houden. 1 vraag aan je: Waarom wil je onzichtbaar zijn? Je hoeft er hier niet op te antwoorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat bedoel je met onzichtbaar zijn ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onzichtbaar is dat je misschien wilt dat niemand je ziet. Dat je wilt dat niemand naar je kijkt. Dat je misschien een wat teruggetrokken leven hebt.
Dat je liever achter een kast kruipt waar je je meer veilig voelt. Misschien zelfs dat je niet in dit leven wilt leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom denk je dat dat zo is ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat ik het anders zeggen,waarom denk je dat ik onzichtbaar wil zijn ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmm, ik begeef me nu op een nauwe grenslijn. Voordat ik daar overheen stap, zou je me willen vertellen of je je aangetrokken voelt met wat ik zeg over onzichtbaarheid? Als je het namelijk helemaal niet wilt weten, dan ga je al bij voorbaat in de verdediging en werkt wat ik je wil vertellen averechts. Hierna wil ik je het met alle plezier vertellen om je helpen en een andere kant te belichten. Maar daarvoor zul je wel een klein deurtje open moeten hebben. Dus voel je dat het een beetje waar is als ik zeg dat je onzichtbaar wilt zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee,ik voel het helemaal niet zo.Ik heb een druk gezin,een sociaal leven,en ik sta ondanks mijn ziekte (ziekte van crohn) gelukkig en positief in het leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan heb ik het mis, vergeet maar wat ik heb gezegd.
Zoek op het net wat sumo-worstelaars eten... Dan weet ik zeker als je dat dieet gaat volgen dat je na 10 jaar er net zo uit ziet als alle anderen die dat dieet volgen...

En train lekker zo veel je wil...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor,heb ik echt wat aan. Als eten zou helpen had ik geen problemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-1 maar dat had je vast wel verwacht.