Hoe kan ik mijn conditie verbeteren zonder af te vallen ?

Door ziekte heb ik ondergewicht en snel last van mijn spieren/gewrichten.Ik wil graag aan mijn conditie werken,maar mag niet afvallen.Fietsen lukt niet altijd.Ik maak wel wandelingen maar vraag me af of er iemand nog een andere manier weet om een goede conditie te krijgen/houden ?
(low budget)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De meeste vormen van conditieverbeteren bestaan uit het gebruiken van je spieren. Daarmee verbrand je vet, en daarvan val je af. In jouw geval is dat een probleem. Daarom zou ik niet zomaar iets gaan doen. Al hebben nog zoveel mensen er baat bij, jij bent niet vergelijkbaar met al die mensen. Ga toch eens langs je behandelend arts, of langs een fysiotherapeut en/of diëtist. Niet om "medisch te oefenen", maar voor advies. Zij kennen waarschijnlijk meer mensen zoals jij -- ofwel vanuit hun eigen praktijk, ofwel vanuit hun leerboeken. Zij kunnen nagaan welke dingen goed voor je zijn, en welke dingen alleen maar tot meer gewichtsverlies zouden leiden. Dus eenmalig advies halen, daarna de aanbevolen conditie-oefeningen en/of sport (sporten?) proberen om uit te vinden welke daarvan jou het beste bevalt.

Praat met je huisarts en vraag een verwijsbrief voor een fysiotherapeut. Onder zijn of hun begeleiding kun je het beste voor je spieren oefeningen doen. Toegevoegd na 2 minuten: Oh ja,natuurlijk kun je daar ook onder toezicht aan je conditie werken. Anders doe je misschien te veel of op een verkeerde manier.

Wat heel goed is voor je conditie is Spring Forest Qigong. Dat is een vorm van Qigong, speciaal gericht op gezondheid. De eerste keer dat je het doet merk je al direct een verbetering van je conditie. Het zijn vrij simpele oefeningen die je gewoon thuis kan doen. Je kan het zelfs doen terwijl je slaapt of wannneer je in de rij staat bij de supermarkt. Kost wel een paar honderd euro, maar dan heb je ook wat. En als het echt low budget moet zijn, is het ook allemaal voor niks te downloaden via torrentsites.

Bronnen:
http://www.learningstrategies.com/Qigong/Home.asp

Zwemmen is denk ik wel te doen. Niet als een idioot door het water, maar rustig baantjes trekken verbeterd ook je conditie. Door meer je spieren te gebruiken krijg je ook spieropbouw wat ook een beetje gewichttoename geeft. Aangezien je ondergewicht hebt, zou ik wel een tropisch bad uitzoeken, of vlak na het baby-zwemmen. Dan is het water ook vaak warmer

Moeilijk. Om conditie te krijgen moet je zweten en bewegen. Maar jij kan niet goed bewegen omdat je spieren een probleem geven. Wat betreft het niet afvallen, lijkt me dit eenvoudig. Voldoende blijven eten en vooral gezond natuurlijk. Over het conditie opbouwen. Hardlopen is een optie. Een beetje hardlopen geeft al een beetje meer conditie. Maar een beetje hardlopen, hoe niet een probleem te geven voor je spieren. Dus 2x een halve minuut is al een begin.

Zoek op het net wat sumo-worstelaars eten... Dan weet ik zeker als je dat dieet gaat volgen dat je na 10 jaar er net zo uit ziet als alle anderen die dat dieet volgen... En train lekker zo veel je wil...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100