Als iemand nooit overgeeft, wat zegt dat over zijn gestel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie vraag ik heb ook al meer dan tien jaar niet overgegeven, heb ook wel het idee dat het niet echt goed is. Aangezien het toch een soort van 'reiniging' van je binnenkant is?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee overgeven is juist slecht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overgeven is echt niet iets wat je af en toe zou 'moeten' doen, heeft niets met reinigen te maken.
Cryofiel
12 jaar geleden
Nou, het kan wel iets met reinigen te maken hebben - als je iets "kwijt moet", kan overgeven de beste methode zijn. Maar het is altijd een noodingreep. ALS je dus al in grote problemen bent, kan overgeven een goede remedie zijn. Maar overgeven is nog steeds slecht voor je. Het is alleen op dat moment de kleinste van twee kwaden. Overgeven om te reinigen, zoals sommige alternatieve therapieën voorschrijven, is klinkklare onzin, en nog nadelig ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overgeven is niet een soort van reiniging. Het maakt ook niks uit als je dat nooit doet.

Het beste antwoord

Dat de persoon een hele goede weerstand heeft.

Toegevoegd na 30 seconden:
Nooit overgeven bestaat niet. Het kan wel zijn dat iemand een hele lange tijd niet overgeeft, maar iedereen geeft wel eens over in zijn of haar leven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok...ik heb zeker vanaf mijn 12de niet meer over gegeven. Nu zijn we dik 33 jaar verder. Ik ben echt wel ziek geweest in die periode, maar overgeven, ho maar...:)

Andere antwoorden (3)

Niets, overgeven kan verschillende oorzaken hebben, heeft iemand daar nooit last van wil dat niet zeggen dat hij, om waar wat te noemen, een gezond hart heeft.
Van hartklachten hoef je niet over te geven bv
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou toch kunnen zeggen dat hij dan zeer waarschijnlijk geen overgevoelige maag heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar heb je een punt, maar ja als je maag gewoon nooit 'geprikkeld' wordt dan kan je evengoed een niet zo sterke maag hebben.
Het hangt er allemaal meer net vanaf wat je als 'ziektes' op je pad krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet wel overgeven van hartklachten. Ik heb wel eens meegemaakt dat er iemand bij ons op de afdeling werkte die had hartproblemen. Die was toen continu aan het braken en de ambulance moest erbij gehaald worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan overgeven bij hartklachten, je kan overgeven bij griep, je kan overgeven als je zwanger bent, je kan bij heel veel aandoeningen overgeven, maar dat hoeft niet. Het zegt in ieder geval niets over je verdere gezondheid als je nooit overgeeft
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
amigo
12 jaar geleden
Ik vind het toch wel een aardige vraag. Ik geef eigenlijk ook (vrijwel) nooit over, bijv ook niet tijdens mijn zwangerschappen, ik was toen wel misselijk maar overgeven: nooit En eigenlijk ben ik vrijwel nooit ziek, dus ... ik vraag me toch af of er niet één of andere relatie is
Overgeven doe je als je iets verkeerd gegeten hebt, of als je een infectie hebt opgelopen. Het kan ook zijn dat je te veel gedronken hebt. Kortom het zijn factoren die je doen braken. Als iemand nooit gebraakt heeft, heeft degene daar nooit last van gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overgeven is geen teken van een zwak gestel, of zo iets dergelijks. Je geeft over omdat je lichaam op dat moment iets kwijt moet of omdat het braakcentrum wordt geprikkeld, door bijv reisziekte/zeeziekte e.d.

Ook zeer gezonde mensen kunnen wel eens overgeven.
Het klopt dat er mensen zijn die weinig overgeven, of moeite daarmee hebben.