Hoe noem je iemand die wiet rookt?

Toegevoegd na 45 minuten:
ik heb het nodig voor maatschapijleer opstel

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5K
ItisILeClerc
12 jaar geleden
A joker. A smoker. A midnight toker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
onverstandig ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een sukkel

Het beste antwoord

blower is de juiste term, geloof ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Wietroker.

Onverstandig.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom? Er zijn mensen die er veel baat bij hebben.
Amadea
12 jaar geleden
Dan had de vraag over mediwiet moeten gaan, dan krijgt het een andere inhoud!
Amadea
12 jaar geleden
"Minder negatieve effecten": je bevestigt met die woorden juist dat het onverstandig is, scienceman. Pas als iets géén negatieve effecten geeft is het verstandig om te gebruiken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea, dan zou ik voorzichtig zijn met het gebruiken van je hersenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ten eerst ik rook geen wiet want ik vroeg het omdat ik het nodig had voor me maatschappijleer en ten tweede warom doe je zo er zijn mensen die het lekker vinden en het doen het is toch niet jouw leven laat ze gewoon doen wat willen doen meschien weten hun het ook wel dat het niet goed is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan is het inderdaad onverstandig om te leven, je kan zomaar een ongeluk met je auto krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@scienceman: "er schijnen minder negatieve effecten aan te zitten dan aan ongeveer elke andere drug". Een echte science man zou dat niet zo zeggen. Die zou nagaan of dat echt zo is of niet. Een echte science man zou dan na enig onderzoek ook concluderen dat de stelling onjuist is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overdreven veel minnen (al zijn enkele minnen wellicht terecht, vanwege de onnodige toevoeging). Een c+ van mij omdat dit toevallig wel het eerste en meest correcte antwoord is.
Amadea
12 jaar geleden
Als je in Indonesië gepakt wordt met een grammetje wiet dan heb je een probleem. Als je met 3,6 gram wiet gepakt wordt dan heb je een nog groter probleem. En als je nog maar 14 jaar oud bent en 12 jaar gevangenisstraf tegen je hoort eisen, dan stort waarschijnlijk je wereld in. Het overkwam een tiener uit Australië op het toeristische eiland Bali. - Bron: http://nos.nl/op3/artikel/309274-jointje-roken-op-bali-beter-van-niet.html. Zeer onverstandig dus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea, ik ben het wel met je eens, maar het behoort niet tot de vraag.
Amadea
12 jaar geleden
Dat ben ik niet met jou eens, Widar. Het gaat om maatschappijleer en de vraag is hoe je iemand noemt die wiet rookt. Zo iemand kan je wel degelijk onverstandig noemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Amadea: Het hangt ervanaf hoe je de vraag interpreteert. Ik interpreteer hem strak en technisch, dan past het oordeel onverstandig niet bij de vraag. Ik zie dat jij de vraag breder interpreteert en dan zou het inderdaad bij de vraag kunnen horen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bovenstaande reactie is van mij, was vergeten dat ik op de pc van m'n vrouw zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of ik het beter weet dan jij, doet er niet toe (dat is een aanval op de persoon overigens, ipv op zijn argumenten, altijd een slechte discussietactiek). Het gaat erom dat je ongefundeerde uitspraken doet, zonder kennis te hebben van feiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ En wat een gezeur om die toevoeging, zeg! Mag toch best, zoiets? Al die minnen vind ik echt overdreven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Puur uit nieuwsgierigheid, welke drugs heeft minder negatieve eigenschappen dan wiet, als je deze NIET rookt maar vaporiseert of via een koekje/cake binnenkrijgt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat is vaporiseren ook weer? Wiet is zon beetje de lichtste drugs tegenwoordig. marihuana. Neem dan minder en verkruimel het nog fijner. Er thee van zetten zonder het te kneuzen, daar wordt je enkel rustig van. Kneus je de blaadjes dan word je stoned. Daar kun je mee varieren tot je het juiste voor jou hebt gevonden...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het blowen van wiet is onverstandig. Zie hieronder een fundering van deze uitspraak: Blowen maakt schizofreen’
Laatste update: 25 oktober 2011 23:28 info.
Blowen zorgt voor gedragsstoornissen die doen denken aan schizofrenie. Dat concluderen neurologen aan de Universiteit van Bristol op basis van onderzoek bij ratten.Vandaag schrijven ze in het Journal of Neuroscience dat de hersenactiviteit van iemand die stoned is ongecoördineerd en onnauwkeurig wordt.Dit komt overeen met de symptomen van schizofrenie, waarbij patiënten ook onlogische gedachtes hebben.
"Misbruik van marihuana komt vaak voor bij schizofreniepatiënten”, zegt Matthew Jones, hoofdauteur van het artikel. “Maar ook gezonde mensen kunnen symptomen van schizofrenie, krijgen door THC, de werkzame stof in marihuana”.
Onderzoek
De onderzoekers deden onderzoek bij ratten, die waren getraind om snel voedsel te vinden in een doolhof. Ze kregen een stof toegediend dat THC nabootst. Vervolgens werden ze losgelaten in hetzelfde doolhof.
De onderzoekers maten de elektrische activiteit van hun hersenen tijdens hun zoektocht naar eten. De ratten bleken bijvoorbeeld niet meer goed te kunnen beslissen of ze naar links of naar rechts moesten bij een T-splitsing.
Verstoord
Dat komt, verklaren de onderzoekers, doordat hun hersengolven tussen de hippocampus en de prefrontale cortex zijn verstoord. Deze gebieden zijn verantwoordelijk voor het geheugen en het nemen van beslissingen. Precies dezelfde soort stoornis komt voor bij schizofreniepatiënten.
Uit eerder onderzoek was bekend dat blowen leidt tot concentratiestoornissen en geheugenafwijkingen, maar de verklaring hiervoor ontbrak tot nu toe.
Deze nieuwe bevindingen zijn belangrijk om psychiatrische aandoeningen waarbij de hersengolven tussen bepaalde gebieden verstoord zijn, beter te begrijpen en te behandelen. Bron: http://www.nu.nl/wetenschap/2650910/blowen-maakt-schizofreen.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vaporizer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn dank is groot
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@MrTomaat (en non-scienceman): http://www.scientias.nl/alcohol-is-schadelijker-dan-heroine/18878 Van de 20 onderzochte drugs scoren GHB, benzodiazepine, ketamine, XTC, anabole steroïden, LSD en paddo’s lager dan wiet. Kanttekening: Bij matig gebruik is alcohol ook minder schadelijk dan wiet en levert het zelfs enkele voordelen op. (Minder kans op hart- en vaatziekten voor mensen op middelbare leeftijd, voorkomt nierstenen, sociaal smeermiddel.)
Een wiet roker noemen ze ook wel een blower of verslaafde het ligt eraan als je het een paar keer doet is het een blower doet hij of zij het vaak dan is het een verslaafde
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een 'gebruiker' Supervizor.....

Toegevoegd na 33 minuten:
Sommigen 'gebruiken' bepaalde stoffen die voor hen het leven wat aangenamer maken. Koffie, thee, alcohol, nicotine, en óók wiet. Zij gebruiken dat dat daarvoor, gebruikers dus....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een cannabist
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een jointdraaier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nope, die werken voor een koffieshop om joints te draaien, die hoeven niet perse zelf te blowen.
een junk... het is nu eenmaal een drugsverslaving, of je het nu softdrugs noemt of niet.

helaas is de huidige wiet niet meer zo onschuldig als de Nederwiet uit de jaren 60. kijk het artikel via de link maar eens na, wel nuttig voor maatschappijleer en hopelijk een waarschuwing voor de mogelijke gevolgen van wietgebruik.

Toegevoegd na 52 seconden:
aanvulling: met uitzondering natuurlijk van medicinale wiet. in dat geval gaat het niet om een junk, maar om een patient.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zucht, het zoeken en gebruiken van een eufemisme ook
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en ieder die savonds een biertje drinkt na het werk, is dus ook een JUNK! Goh.. dan zijn we op 10% na toch allemaal wel junkies lijkt mij,..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een van de bijwerkingen is dat gebruikers neigen tot overgevoeligheid. misschien heb je er toch meer last van dan je dacht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is toch wel een heel verschil tussen een junk en iemand die af en toe een jointje rookt.
Net als dat iemand die af en toe een borreltje drinkt geen alcoholist is.
flyingcrow
12 jaar geleden
Naar wiet taal ik niet,met heroine valt bij mij niks te verdienen en coke mogen ze van mij opstoke....
maar gebakjes!!!!
Maar dan krijg je last van overgewichtigheid...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou een wietverslaafde een junk kunnen noemen, net zoals je een drankverslaafde een alcoholist noemt. Als we echter naar je gegeven bron kijken: "Net zoals bij alcohol is het percentage gebruikers dat in de afhankelijkheid terechtkomt betrekkelijk laag." De vraag gaat over wietrokers, niet iedereen die weleens een joint opsteekt is afhankelijk/verslaafd. De definitie van junk is daarnaast echt gebaseerd op harddrugs: http://nl.wikipedia.org/wiki/Junk Logisch want het refereert aan rotzooi, troep voor je lichaam, als je af en toe dmv. van vaporizen/koek/cake wat wiet tot je neemt zijn de gevolgen minimaal, in geen vergelijk tot wat sommige harddrugs en alcohol(legale harddrugs in mijn opinie) met een lichaam kunnen doen. Dat wiet steeds sterker wordt is een feit, dat houdt gewoon in dat je er minder van hoeft te gebruiken om het zelfde effect te creëren. Ik denk niet eerder dat ik zo'n gekleurd antwoord van je heb gezien alknobe ;) , heb je misschien een grote afkeer van wiet of de gebruikers ervan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Och, ik was eigenlijk vooral verbaasd dat junk er nog niet tussen stond. Er gaan overigens stemmen op om wiet, door de hogere THC-waarden, aan te gaan merken als harddrug. Terechtt denk ik. Er hangt nog altijd een soort romantisch sfeertje uit de jaren 60 om blowen heen terwijl het net zo goed levens verwoest natuurlijk. Dus ja, net als medicijnen, nicotine, alcohol en vele andere genotsmiddelen is het ook rotzooi natuurlijk. De nuancering klopt natuurlijk ook wel: niet iedereen die wel eens alcohol drinkt is een alcoholist en niet iedereen die wiet rookt is een junk. Maar het is ook weer geen kruidenthee wat je tot je neemt.
Een pothead.
12 jaar geleden
Een hasjkikker
12 jaar geleden
drugsgebruiker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een stuffkikker, alhoewel deze benaming mogelijk verouderd is.
De spellingcontrole herkende dit woord echter meteen.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Junk, pothead, blower, kushkop, hahah
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
junkieeeee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
junk of freak