Ik ben telaat voor de beugeltandarts. Ik had een afspraak van 45 minuten, worden er nu kosten in rekening gebracht?

zo ja, hoeveel ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heet een orthodontist volgens mij...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt voor jezelf ook de vraag omkeren:
Moet de -tandarts nu inkomsten derving hebben doordat ik niet ben op komen dagen?

Antwoorden (6)

Dat ligt aan de tandarts. Bij mij moet ik inderdaad betalen. Dat is het hele bedrag wat ik ook zou betalen als ik er wel was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is mij ook wel eens overkomen en ik hoefde niet te betalen. Dit is per tandarts verschillend maar misschien hangt het er ook wel een beetje van af hoe vaak je dit overkomt, het kan iedereen natuurlijk een keer gebeuren. Als je eerlijk uitlegt dat je het bent vergeten zal hij vast wel over zn hart strijken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, al verschilt dit waarschijnlijk van Orthodontist.

Want ze waarschuwen je wel dat als je verhinderd word bij de afspraak, je dat van tevoren moet melden (Meestal 24 uur van tevoren)

"Hoeveel is dat dan, in Euro's?"

De kans is klein dat er een echte geldboete komt, maar dat kan je niet uitsluiten. Hoeveel het precies word, kan je naar gissen.. Maar ik persoonlijk denk niet meer dan 5 euro..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en hoeveel zou een geldboete dan gaan kosten ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een geldboete van niet minder dan 5 euro? Dat slaat nergens op. Hoogstwaarschijnlijk moet je gewoon betalen wat je zou hebben betaald als je wel was gekomen (alleen wordt het nu niet vergoed), de tandarts wil er namelijk geen verlies op maken dat jij niet komt. Ik denk eerder aan 60 - 100 euro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De boete bij mijn orthodontist was 30 voor een controle en 60 euro voor een speciale behandeling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt af van de orthodontist, lig je in de binnenstad, dan zal het anders zijn dan in een dorp. Want als ''klant'' (patiënt) kan je gewoon ook een andere orthodontist ''kiezen''. Dat gaat dan meestal weer via de tandarts (omdat je ook [meestal] doorverwezen word via de tandarts naar de orthodontist.) Dat van 5 euro is persoonlijk, lees de vraag.
Dat zal minstens het bedrag zijn wat de beugeltandarts zou ontvangen voor het totaal aantal consulten dat binnen 45 minuten past; de gemiste behandeling brengt hij niet in rekening. En je kunt het nooit declareren bij je ziektekostenverzekering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit kan per praktijk verschillen, maar de meeste praktijken innen hier wel boetes voor. En omdat jij een vrij lange afspraak had zal deze redelijk fors zijn...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk wel. Bij mijn tandarts is het zo dat je min. 24 uur voor de afspraak moet afbellen, als je dat niet doet worden de kosten doorberekend. Ze hebben immers wel tijd voor je vrijgemaakt en tijd = geld.
Misschien heb je geluk en berekenen ze het niet.