Ik ben telaat voor de beugeltandarts. Ik had een afspraak van 45 minuten, worden er nu kosten in rekening gebracht?

zo ja, hoeveel ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat ligt aan de tandarts. Bij mij moet ik inderdaad betalen. Dat is het hele bedrag wat ik ook zou betalen als ik er wel was.

Het is mij ook wel eens overkomen en ik hoefde niet te betalen. Dit is per tandarts verschillend maar misschien hangt het er ook wel een beetje van af hoe vaak je dit overkomt, het kan iedereen natuurlijk een keer gebeuren. Als je eerlijk uitlegt dat je het bent vergeten zal hij vast wel over zn hart strijken...

Ja, al verschilt dit waarschijnlijk van Orthodontist. Want ze waarschuwen je wel dat als je verhinderd word bij de afspraak, je dat van tevoren moet melden (Meestal 24 uur van tevoren) "Hoeveel is dat dan, in Euro's?" De kans is klein dat er een echte geldboete komt, maar dat kan je niet uitsluiten. Hoeveel het precies word, kan je naar gissen.. Maar ik persoonlijk denk niet meer dan 5 euro..

Dat zal minstens het bedrag zijn wat de beugeltandarts zou ontvangen voor het totaal aantal consulten dat binnen 45 minuten past; de gemiste behandeling brengt hij niet in rekening. En je kunt het nooit declareren bij je ziektekostenverzekering.

Dit kan per praktijk verschillen, maar de meeste praktijken innen hier wel boetes voor. En omdat jij een vrij lange afspraak had zal deze redelijk fors zijn...

Waarschijnlijk wel. Bij mijn tandarts is het zo dat je min. 24 uur voor de afspraak moet afbellen, als je dat niet doet worden de kosten doorberekend. Ze hebben immers wel tijd voor je vrijgemaakt en tijd = geld. Misschien heb je geluk en berekenen ze het niet.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100