Wie heeft ervaring met een operatie aan een Bartholin cyste?

Na zes keer een Bartholin cyste in 16 jaar tijd, ben ik gisteren voor het eerst geopereerd. De keren daarvoor zijn ze altijd spontaan open gegaan en was een incisie niet noodzakelijk.

Deze keer was het zo heftig, dat er echt in gesneden moest worden.

Nu vraag ik mij af of hoe groot de kans is dat het weer terugkomt, aangezien ze de uitgang van de klier groter hebben gemaakt. De artsen konden hier geen antwoord op geven omdat het nooit echt onderzocht is. Toevallig waren ze nu wel met dat onderzoek bezig en vroegen mij eraan mee te doen.

Heeft iemand ervaring hiermee en hoe is het gegaan na de operatie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

ik heb er wel ervaring mee, maar mijn ervaring dateert al van een jaar of 30 terug.
na de operatie heb ik geen problemen meer gehad, maar ik had geen lange geschiedenis van problemen zoals jij.
bij mij was het een eenmalige gebeurtenis, en daar bleef het gelukkig bij.
Rieneke1
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
nee zeker niet.
ik heb hidradenitis, dus wel vaker problemen in die regio :(
hopelijk blijf je er nu van verlost loen.