sommige mensen beweren niet aan zelfbevrediging te doen,is dat waar of is t schaamte?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.3K
AWM
14 jaar geleden
Ik vind deze vraag ruk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoezo Antwoordman?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
schaamte? A -man? ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha

Het beste antwoord

Er zullen vast wel mensen zijn die het nooit doen. Er zullen er ook bij zijn die zeggen dat ze het niet doen uit schaamte (wat geheel onnodig is), of niet uit schaamte maar uit beleefdheid of zoiets.

Mensen die het nooit doen zijn er zeker, dat zijn mensen die er bijv. slechte gevoelens / gedachtes bij hebben en het daarom laten (bijv. dat het niet mag / vies is / je er ziek van wordt) bijvoorbeeld beïnvloed door cultuur of geloof.
Ook zijn er mensen die het nooit doen, omdat ze een laag of geen libido hebben door bijv. ziekte of omdat hun lichaam gewoon zo is. Bijv. door zenuwen: het kan voor sommige mensen gewoonweg pijnlijk zijn om een orgasme te krijgen...dan ga je ook niet aan zelfbevrediging doen. Voor andere mensen liggen de zenuwen weer zo diep dat ze totaal geen gevoel (of maar een beetje) krijgen, en daardoor niet de moeite nemen om het te doen.

Het kan schaamte zijn, maar dat is het niet altijd. Probeer de persoon en situatie waar je zo'n gesprek hebt in te schatten om te kijken wat het geval is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
thx

Andere antwoorden (8)

Dat is waar, ik doe dat nooit!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh Moeder Sharona toch!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
;-)
geen idee, ik heb alleen sex met mn muis
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben je Belgisch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahah, nee ik doel op mn avatar...maar ik weet idd wel wat muis is in het Vlaams lol..;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook in het nederlands hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou volgens mij is het echt Vlaams hoor...ik noem het heel anders ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is daar een foefje voor?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tsjaa, het is iig plezant......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 lol
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat plaatje zet van een afstand wel aan tot denken over wat er nu eigenlijk op staat trouwens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van ver af?? nee juist van dichtbij!! hahahaha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, 't is maar hoe je het bekijkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je geluk hebt , bekijk je iemands muis van dichtbij ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En als je pech hebt?
Ik geloof wel dat dit waar is. Niet iedereen heeft evenveel behoefte aan (zelf)bevrediging. Er zijn mensen die een orgasme te intens en daardoor onprettig vinden, heb ik mij laten vertellen.
Daarnaast is de hang naar bevrediging geen constante. In sommige perioden heb ik meer of minder behoefte aan masturbatie. Met schaamte heeft dat niets te maken, eerder met mijn cyclus.
Hoe dat voor anderen is, weet ik niet. Voor mannen kan ik al helemaal niet spreken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mannen zullen dat zowiezo niet gauw toegeven. Lijkt dan net of ze geen vrouw kunnen krijgen. Veel vrouwen hebben het misschien nog nooit gedaan, vooral ouderen Er heerstte vroeger een taboe op, vooral bij de katholieke gezinnen. Veel dingen uit je opvoeding zitten erin gebakken.Het ligt dan aan de partner die ze krijgen en zijn instelling tot haar. Dan nog is dat voor hen privè en zullen ze er niet over praten. Als je met en groepje vriendinnen zit wordt er vaak eerlijk over gesroken, maar dan moet je wel hecht zijn. Dit zal bij mannen ook wel zo zijn.Alleen bij echt goede vrienden dan.
amc
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begrijp de minpunt niet, dus ter compensatie + 1 van mij.
Ha, die Mevrkat;

Dat zijn dan waarschijnlijk mensen die een exact even groot libido hebben als hun partner dat dan ook nog eens volkomen synchroon is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mannen onvoorstelbaar maar er zijn inderdaad genoeg vrouwen die inderdaad niet masturberen. Onder druk van hun groepje zullen ze niet snel zeggen dat ze het niet doen. Maar als je het vraagt in kleine kring zullen ze toegeven dat ze het eigenlijk maar gedoe vinden. Wij mannen willen graag madonna en de hoer maar helaas de realiteit is iets genuanceerder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof niet dat mensen het nooit doen.Wie dat beweerd schaamt zich.....maar dat hoeft helemaal niet.Het kan prettig zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afhankelijk van libido, opvoeding, leeftijd, geslacht, en nog vele andere factoren wordt er wel of niet aan masturbatie gedaan. Of iemand hier een eerlijke reactie durft te geven, tja...

Dat verschilt per situatie.