Wat is dit voor pijn bij het plassen ?

Als ik naar de wc ga en aan het plassen ben voel ik een nare pijn in me rechter onder buik.
Ik voel die pijn vooral als ik druk zet.

Weet iemand wat dit is en moet ik me zorgen maken ?

Alvast bedankt.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik moet ook veel naar het toilet

Weet jij het antwoord?

/2500

Dit zou kunnenduiden op blaasontsteking. Toegevoegd na 4 minuten: het kan ook zijn dat je door de druk die je zet last van je blinde darm hebt. En indien je een vrouw bent is een aandoening aan de eierstokken ook niet uitgesloten. Maar ga even naar je huisarts die kan je zekerheid geven.

Het zouden nierstenen kunnen zijn.Laat even je urine controleren bij de huisarts.

Een liesbreuk behoort ook tot 1 van de mogelijkheden.

Je urine laten onderzoeken is de eerste stap. Ook leg je aan je huisarts uit wat je voelt en wanneer. Verder gebeurt er nog helemaal niets. Bedenk goed dat je zelf de baas bent over je eigen lichaam. Als je nog jong ben, kan je met je ouders afspreken dat jullie eerst overleggen voordat er iets bij jou gedaan wordt. Zo kan je tenminste rustig naar de eerste afspraak met je huisarts. Nu word je bang voor dingen die er misschien helemaal niet zijn. Niet doen! Volwassenen doen dit ook vaak. "Een mens lijdt meestal het meest door het lijden dat hij vreest."

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100