Stress oorzaak van 4 maanden hoesten?

Ik hoest al 4 maanden heel erg veel. Ik hoest steeds slijm op, en voel constant een prikkel dat ik moet hoesten. Al twee keer bij de dokter geweest, en de 2e keer pillen mee gekregen die de hoestprikkel onderdrukken. Deze hielpen de week dat ik ze in moest nemen wel, maar daarna is de hoest gewoon weer terug gekomen. Ik ben daarna niet meer naar de dokter geweest, maar vind het erg vervelend dat ik zo moet hoesten!

Heeft iemand hier ook ervaring mee of weet iemand wat ik hieraan kan doen?

alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
43.2K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik heb hetzelfde alleen dan zonder slijm rn al 8 maanden ook al 4 x naar huis gestuurd door de ha maar heb nu ook zelf onderzoek gevraagd hoe klinkt jou hoest ook heel diep en blaffend? Groetjes

Antwoorden (8)

Nog eens terug naar de dokter, en vragen hoe je het beste van de stress af kunt komen
anneliez
12 jaar geleden
Terug naar de huisarta, 4 maanden is te lang en vraag om onderzoek, laat je niet weg sturen met hoestprikkel remmende midellen, maar laat de oorzaak opsporen. Als dit stress is moet je dat aanpakken en niet de hoest
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je slijm ophoest, dan lijkt me een hoestprikkeldempend (wat een woord) middel niet handig. Die slijm moet toch uit je longen?! Ik zou naar de dokter gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ga eens naar de apotheek / reformwinkel en vraag naar smalle weegbree siroop. kan ook wel eens helpen bij een nare hoest.

Toegevoegd na 1 minuut:
oftewel terug naar de arts.....zeer zeker nog eens doen hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou me eens laten testen op kinkhoest. Als ik dit zo lees zou dit best tot de mogelijkheden kunnen behoren. Kinkhoest bestaat nog steeds, ondanks het feit dat veel mensen denken dat het om een ouderwetse ziekte gaat, die niet meer bestaat.
Lees ook even onderstaande link, zodat je voor jezelf kunt vaststellen of je daarvoor in aanmerking komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit kan echt niet, je zult wel doodmoe zijn van al dat hoesten. Dat kost je al je energie en nachtrust en daar krijg je absoluut stress van. Bel maar eens met een ziekenhuis voor een afspraak met een longarts. Daar moet je waarschijnlijk toch nog weken op wachten. In die tussentijd vraag je je huisarts even (desnoods telefonisch) om een verwijsbriefje voor die specialist, want anders krijg je het niet vergoed. De keer dat ik hier ervaring mee had, bleek het om een verwaarloosde dubbele longontsteking te gaan. Niet dat jij dat hebt, maar je vroeg naar ervaring. In ieder geval iets aan doen en niet mee blijven lopen hoesten. Beterschap :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag om een longfunctieonderzoek. Bij mijn dochter, die ook al heel lang hoestte, bleek het een geprikkeld slijmvlies in de bronchien te zijn. Geen echte bronchitis, maar wel een soort mini-ontstekingen. Na een tijdje astma-medicatie was het over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is er sprake van gebruik van bloeddrukmedicatie? van de zogenaamde aceremmers is bekend dat ze hoestprikkels kunnen opwekken. het slijm zou een beschermingsreactie kunnen zijn bij de overprikkeling.

indien geen medicatie, dan zou ik om een verwijsbrief vragen naar een longspecialist. hoesten is een symptoom van heel veel luchtwegproblemen. slijm kan wijzen op een infectie ( ben zelf bekend met bronchitis. en herken het bovenstaande)