Wat is de etiquette mbt papieren zakdoekjes?

Als je daar iets mee hebt gedaan, hou je het zakdoekje dan vast? Gooi je het direct weg? Mag je het in je tas of zak stoppen? Vouw je het binnenste buiten? Is er een verschil voor mannen en vrouwen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Meteen weggooien in een vuilnisbak en daarna je handen wassen. Het is toch vies om met snot in je zak te lopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'Hoesten of niezen? Zakdoek kiezen!'
RIVM-CAMPAGNE PAPIEREN ZAKDOEKJES

Met deze slogan wil het RIVM, het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu, onder de aandacht brengen dat men wegwerpzakdoekjes moet gebruiken. Papieren zakdoekjes, die je na gebruik direct weggooit, zijn veel hygiënischer dan de stoffen snotlap. Die zijn vaak een bron van bacteriën omdat ze ook nog eens dagenlang in een broekzak zitten.