Ik heb helemaal gaan buikpijn tijdens mijn menstruatie, is dit wel gezond?

Ik ben pas voor de 2e keer ongesteld

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
20.6K
Ritsuka
12 jaar geleden
wees blij, haha :P
ik heb superveel buikpijn altijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat voor last je ervan krijgt, verschilt per persoon. De ene krijgt buikpijn, de ander pijn in haar benen en weer een ander heeft er geen last van. Zelf ben ik meestal een beetje energieloos, maar verder niet. Dus maak je maar geen zorgen.

Antwoorden (8)

Ja dat maakt helemaal niet uit maar het kan dat nog komt want je bent het pas 2 keer geweest ik had het pas toen ik het 5a 6 keer was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
o dan snap ik het al want dit is volgens mij mijn 5de of 6de keer ofzo en ik dacht al waarom heb ik geen buikpijn
natuurlijk is dat gezond je lichaam moet nog wennen aan het idee dat je ineens ongesteld bent bij mij was het ook pas naar de 10de keer of zo iets dat ik elk buikpijn kreeg het verschilt ook per persoon en hoe hoog is je pijngrens maar er geen een reden om je zorgen te maken

Toegevoegd na 27 minuten:
er is zo te zien iemand die zegt dat de antwoorden niet kloppen maar die wil gewoon even grappig zijn iedereen die antwoord heeft gegeven heeft een beetje gelijk of helemaal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, het hoeft geen pijn te doen, het kan wel zijn dat je er ooit wel last van krijgt. het is helaas geen garantie dat het altijd zo blijft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb nog nooit buikpijn gehad voor of tijdens de menstruatie! Iedere vrouw is anders, en iedere vrouw ervaart de menstruatie anders. De een heeft nergens last van, terwijl de ander chagrijnig is, buikpijn heeft, overal pukkels krijgt enzovoort. het chagrijnige en de pukkels komen bij mij wel voor, maar niet altijd.

je hoeft je geen enkele zorgen te maken. Je bent nog jong en je lichaam went nog aan je menstruele cyclus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
klopt, bij iedereen anders.
Geluksvogel!!!!!
Ik heb een vrouw en twee dochters die elke 4 weken buikpijn hebben. Ik hoop voor jou dat het zo blijft, maar ik ben bang dat er nog wel een en ander gaat veranderen. Pijntjes en stemmingswisselingen.........
jc54
12 jaar geleden
Natuurlijk is dat gezond! Wees blij! Het is niet zo dat iedere vrouw buikpijn krijgt als ze haar menstruatie heeft.
Je leest wel dat iedereen er anders op reageert.
Sommigen 'lopen leeg' en voelen zich beroerd, maar een ander heeft nergens last van.
Ik merk nooit wat, geen hoofdpijn, geen buikpijn helemaal niks, het 'overvalt' me gewoon.
Het enige waar ik het aan merk is dat ik de week ervoor enorme zin krijg in eten ( vreetbuien ;-)
Dus nogmaals, buikpijn krijgen is niet 'verplicht' hoor meid!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dit probleem voor mijn thesis onderzocht. Iets meer dan 10 jaar geleden had 50% van de vrouwen er last van. (Is het dan normaal of niet?) Tegenwoordig heeft al 60% er last van. Het probleem wordt dus erger. Daarmee is NIET gezegd, dat het normaal is. Uit mijn onderzoek blijkt dat er verschillende oorzaken kunnen zijn. Het antwoord is dus: Nee, het is niet normaal. Wel valt er meestal wat aan te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je lichaam is gezond hoor, want het doet wat het moet doen.
Dat je geen buikpijn hebt is helemaal normaal en dus gezond hoor! Juist omdat het pas je de 2e keer is is dat vrij normaal. Bij mij, mijn moeder en mijn dochter kwamen de klachten pas na zo'n half jaartje en ook kwam de menstruatie de eerste paar keren ook niet exact om de 4 weken, soms duurde dat wel 6 of 7 weken. Toen het bloeden en de cyclus goed op gang waren kwam de buikpijn, rug pijn, en bovenbenen pijn pas. Maar mijn dochter heeft alleen maar iets buikpijn en mss krijg jij het helemaal niet, dat kan allemaal en is helemaal normaal.