Ik ben dyslectisch en heb daarvoor een bril gekregen met een prisma in mijn glas. Hoe kan het dat ik door die prisma dingen beter zie en snap?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klinkt een beetje als onzin.

Het beste antwoord

Het kan zijn dat je door je bril een beter woordbeeld krijgt. Misschien zag je alles een heel klein beetje dubbel doordat je bijv. een cylinderafwijking hebt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als dat zo is, was er in feite dus niet echt sprake van dyslexie, want echte dyslexie kun je natuurlijk niet met een bril opheffen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Meestal neemt men aan dat een dysfunctie in de fonologische verwerking van taal aan de basis ligt van het leesprobleem.
Kan me niet voorstellen dat een bril met of zonder prisma iets bijdraagt aan het oplossen van het probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik zo een google op dyslectie +prismabril zijn de geleerden er nog niet over uit. Het zou kunnen zijn dat het concentratie bevordert. dat je beter een woord ziet ipv een woordenbrij.
Maar als het helpt zou ik er me niet te druk over maken
anneliez