Kun je ook zonder naar een dokter te gaan, vaststellen of je trommelvlies gescheurd is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom niet gewoon wél naar een dokter gaan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
juistem
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ik nu even op vakantie ben in het noorden van NL en liever naar mijn eigen arts ga...

Het beste antwoord

Zodra er een hoop viezigheid uit je oor komt weet je zeker dat het doorgebroken is. Ook als dat niet het geval is kan er een klein schreurtje inzitten. Op zich heeft het controleren niet zoveel zin, laatst bij mijn dochter was het ook niet doorgebroken en een uur later weer thuis ineens wel. Als je twijfeld zal ik er niet zonder voorzorgsmaatregelen mee gaan zwemmen. Anders kun je altijd de dokterspost belllen en met hen overleggen, zeker als er veel pijn is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Een stokje in je oor stoppen en kijken hoever je kunt gaan?
Nee, ga toch maar even naar een arts! Die heeft er verstand van en kan in je oor kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er continu spul uit je oor loopt is er een kans dat je een gescheurde trommelvlies hebt, maar als je er last van hebt, zou ik toch maar even langs de dokter gaan!

Baat het niet, dan schaadt het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neen! Naar de dokter dus!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahah ironie..........
Lijkt me niet,maar ook al zou je het wel kunnen vaststellen,toch naar de dokter!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar de dokter gaan, niet zelf gaan dokteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom wil je niet naar de dokter?

Alleen een arts kan vaststellen of je trommelvlies gescheurd is, doe er zelf niets aan! Dus geen wattenstaafjes etc. gebruiken, je kunt, als je last hebt, wel wat lauwwarme sla olie (paar druppeltjes) in je oor druppelen ter verlichting en om het vuil los te weken, deppen met een watje, maar zeker niet aan de binnenkant van je oor gaan experimenteren. Als je dat wel doet loop je een grote kans dat je een middenoor onsteking oploopt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk kan je alles zelf vaststellen maar de dokter moet er zeker naar kijken. Geen wattenstokjes in je oor stoppen. En mocht er vocht uitkomen droog deppen langs het oor met een watje en niet in je oor. Mocht er een scheurtje in zitten heb je medicamenten van de dokter nodig, en gaat dit niet over doorverwijzing naar de kno arts,. In hardnekkige gevallen geeft de huisarts je verschillende druppels mee en is het nog niet over. De kno arts heeft hier een wonder middel voor en heb je gelijk nacontrole van een deskundig iemand.