Ik kan niet meer drinken of eten, hoe komt dit?

Ik heb allemaal aften in mijn mond en een dikke bult in mn keel. Ook kan ik amper slikken. Drinken lukt al helemaal niet. Dit komt niet door de aften maar door iets in mijn maag. Het lijkt net of er iets net onder mn borsten iets dubbel is geknakt. Alsof er een knoop zit zeg maar. De dokter kon hier niets voelen en zei dat ik de buikpijn waarschijnlijk door de honger had.. toch denk ik dat het niet zo is.. Weet iemand wat het wel kan zijn, en wat kan helpen?

Ik ben overigens wel ''behandeld'' voor de aften. ik heb hier een verdovend middeltje voor gekregen en we moeten het maar zelf laten helen zei mijn dokter.

wie o wie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ik heb ook eens iets dergelijk gehad, behalve de symptomen in de maagstreek, dat kan ik me niet herinneren. Er heerste toen roodvonk (streptokokkeninfectie) op het kleuterdagverblijf waar ik werkte en de dokter zei, dat volwassenen het op een wat andere manier door kunnen maken (met minder duidelijke symptomen). Er wordt ook gesproken over huiduitslag, maar die had ik niet.
Ik had wel zo'n erge aften in mijn mond dat ik nauwelijks kon eten en geen zout of specerijen kon verdragen, dat hield een paar dagen aan, erg naar.
Als dit het bij jou is, moet je het helaas gewoon uitzieken (evt. met penicilline, maar ik ben geen voorstander van antibiotica gezien de bijwerkingen als je afweer het ook aankan), maar probeer alsjeblieft wel op zijn minst te drinken, ook al doet het pijn. Als het roodvonk is, kunnen je nieren zelfs problemen krijgen, dus genoeg vocht om door te spoelen is nodig.
water/Vla/ weinig gezouten bouillon proberen?
Hoe waren je amandelen er aan toe? Volgens de beschrijving kunnen die ook gezwollen zijn (die had ik zelf allang niet meer dus bij mij geen probleem) en kunnen het moeilijke slikken veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor je buikpijn weet ik geen oplossing,maar wel voor je aften.

Ga je tanden poetsen met de gewone Elmex en je bent binnen drie dagen van je aften af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een knoop in je maag hebt, dan kan dat psychisch zijn. Heb ik ook vaak. De dokter heeft gelijk, als je lang niet eet, dan heb je geen honger en gaat eten je tegenstaan. Drinken moet je absoluut, al is het maar zuigen op een nat washandje. Het lijkt mij het beste dat je met je klachten naar een andere dokter gaat (second opinion) of naar de eerste hulp van het ziekenhuis, want het is wel heeel erg dat je niet serieus genomen wordt. Sterkte en beterschap!