Mijn zoontje van 1,5jaar heeft last van keelpijn en hoesten bij het slapen. Tussikind helpt niet, iemand nog tips?

Toegevoegd na 29 minuten:
Al vast bedankt voor de tips, ik heb het volgende al gedaan en laten we hopen dat het helpt en dat hij alsnog een goede rustige nacht maakt.

Ik heb hem een een paracetamol gegeven een lepeltje appelstroop (geen honing in huis en kreeg ik vroeger ook altijd) en lekker een beetje fruitsap en niet te vergeten lekker veel knuffels en wat klopjes op zijn rug om het slijm los te kloppen.

Mocht je nog tips hebben, graag, heb ik het vanacht niet nodig dan misschien een andere keer of voor een andere ouder die het graag wil weten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo te lezen ben je een lieve en zorgzame moeder en dat is precies wat je zoontje op dit moment het hardst nodig heeft! Je doet het super, zo komen jullie de nacht wel door!
Nogmaals beterschap

Het beste antwoord

Mijn zoon werd op die leeftijd en wordt nog steeds rustig van paracetamol.
Ik denk dat dit komt omdat dit de keelpijn verzacht en hij daardoor minder hoest?
Ik ben er niet zo voor om overal paracetamol voor te geven maar als mijn zoon echt ziek is, krijgt ie het.

Verder weet ik niet wat je in huis hebt, kamillethee is ook goed, als je salie in huis hebt kun je hier ook een aftreksel van maken en een klein beetje van laten drinken.

Honing mag je zoontje inmiddels ook dus een lepeltje honing is misschien ook een idee.

Beterschap! Ik heb er op het moment ook last van, nadat ik aangestoken ben door mijn zoon ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Afgekoelde thee, zodat het voor hem nog net warm is? :) Desnoods met wat honing.

Toegevoegd na 31 seconden:
Desnoods -> eventueel.
De thee kan in zo'n plastic kinderbeker met een deksel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De paarse Natterman met banaan smaak.
Die is voor kids maar ik als volwassene gebruik het ook en werkt super en smaakt nog lekker ook :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een theelepeltje honing doet wonderen.Tip van mn dokter...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
elke ochtend 1 lepel druivensiroop helpt erg goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoesten kun je nooit helemaal onder drukken, dat zou ook niet wijs zijn omdat het een natuurlijke manier is om het slijm van de luchtwegen af te vloeien. Anders bestaat de kans dat het vast gaat zitten op de longen en dan kun je een longontsteking ontwikkelen. Beter is het hoofdeind van zijn bedje iets verhogen,slaapkamer goed ventileren, niet roken in zijn bijzijn. Even geen/ weinig melkproducten dat geeft slijmvorming. Lekker koud sap of siroop laten drinken, paracetamol en af en toe een waterijsje. Als kindertjes langer dan 3 dagen ziek of koortsig zijn is het verstandig om een arts te consulteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het bed helemaal vol stoppen met kussens, en laat hem rechtop slapen. Als ik veel last van dat probleem het doe ik dat ook altijd een paar dagen achter elkaar en dan is het altijd wel over.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het slijm hardnekkig blijft, probeer het eens met Bisolvon druppels, kan zo in ranja opgelost gegeven worden. het is bij de drogist verkrijgbaar en is bij ons (mijn zoontje kon uren droge hoest houden en ik had pas laat in de gaten dat het door vastzittend slijm kwam, dacht allergie) een enorme steun geweest. Het werkt pas optimaal na een dag of zo, dus niet te snel opgeven, dan komt alles los. Ook onze huisarts vond het prima.

Mocht hij het er echt benauwd bij krijgen: In de badkamer naast de douchecabine gaan zitten, douche laten lopen , door de waterdamp krijg je een mild stoomeffect wat prima werkt.

Hopelijk voelt hij zich intussen weer wat beter, sterkte.